دستگیری ۹ اخلالگر اقتصادی در اصفهان/ خارج کردن توده ۳/۵ کیلوگرمی از رحم

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از دستگیری ۹ اخلال گر و دلال ارزی در اصفهان تا ماجرای پدر کشی دو پسر برای تصاحب زمین های کشاورزی، خارج کردن توده ۳/۵ کیلویی از رحم زن ۲۷ ساله مینابی و بیکاری ۵۵۰۰ پرستار در کشور می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان  ۹ نفر از مخلان اقتصادی و دلالان ارزی را با ۴۸ کارت بانکی دستگیر کردند.

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: با نابسامانی به وجود آمده در بازار ارز و به تبع آن نوسانات و افزایش قیمت ارز در ماه های اخیر در این بازار و مشکلات متعددی از جمله رکود،گرانی و تورم روزافزون را در پی داشت که طرح شناسایی و دستگیری اخلال گران و دلالان ارزی خیابانی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در خیابان های "سپاه" و "حکیم" اصفهان اجرایی شد بیان داشت: در این رابطه ۹ نفر از مخلان و دلالان غیر قانونی ارزی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در نتیجه اجرای این طرح ۱۸ هزار و ۵۰۵ دلار،  ۸۵۸ هزار و ۷۵۰ دینار،  ۶هزار و ۳۳۰ یورو، ۱۰۰ین، ۱۰ یوان، ۱۰۴ لیر ترکیه، یک هزار و۷۱۰ ریال عربستان، ۵۱ هزار و ۹۵۰ افغان ، ۱۰۰۰ درام ارمنستان، ۱۰۰۰ روپیه هند، ۲ هزار و ۲۳۵ درهم امارات، ۳۰۰ دلار استرالیا، ۵۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال ایران و تعداد ۴۸ کارت بانکی کشف شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند به همشهریان توصیه کرد: به مردم عزیز، توصیه می کنیم ارزهای مورد نیاز خود را از بانک های عامل و صرافی های معتبر تهیه کنند و از متصدیان صرافی ها نیز می خواهیم در صورت مراجعه افراد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پدری دختر هفت ساله‌اش را خفه کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مردی که در یک تصمیم آنی دختر ۷ ساله خود را خفه کرده بود تسلیم پلیس شد.

به گفته سرتیپ دوم خلیل واعظی ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۲۰ تیر ماه فوت یک کودک هفت ساله در بیمارستان شهر جم به پلیس گزارش شد.با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی فردی به هویت "محمود" با معرفی خود به عنوان پدر دختر فوت شده گفت: پارمین را به اندازه تمام دنیا دوست داشتم، ساعت ۸ شب بیرون آمدیم تا برایش مرغ مینا بخرم یک ساعت بعد او را در بغلم خفه کردم تا از این دنیا آزاد و به بهشت برود.

سردار واعظی با ابراز تأسف شدید از این حادثه بیان کرد: متهم که در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه پتروشیمی عسلویه و ساکنان جم می‌باشد به منظور تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی می‌باشد.

شیر بخورید تا سرطان نگیرید

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که شیر به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن و جلوگیری از سرطان های مثانه و روده بزرگ کمک می‌کند. البته باید بدانید که شیر هیچ تاثیری بر سرطان پروستات ندارد.

شیر و دیگر محصولات لبنی می‌توانند نیازهای غذایی بدن را برآورده کنند. محققان همچنین دریافتند که محصولات لبنی کم‌چرب می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک، شکستگی مهره‌ها و دیابت نوع دو کمک کند.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی که به طور روزانه محصولات لبنی، فیتوسترول‌ها و اسیدهای چرب امگا۳ را مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد.

توده سه و نیم کیلوگرمی از رحم یک زن ۲۷ ساله خارج شد

با تلاش پزشکان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، یک توده بزرگ به وزن سه و نیم کیلوگرم از رحم یک زن جوان ۲۷ ساله خارج شد.

این بیمار با اظهار درد و بزرگی شکم که با توجه به لاغری و تجردش، موجب بروز مشکلاتی برای وی شده بود،پس از مراجعه به بیمارستان و انجام آزمایش، سونوگرافی و ام آر آی و تشخیص وجود توده در رحم، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 با توجه به نمونه های انجام شده آزمایشگاهی، احتمال مشکوک بودن این توده به غده سرطانی وجود داشت که با تلاش بسیار پزشکان و در یک عمل جراحی سخت و پیچیده این توده سرطانی که متصل و بافته شده به رحم (چسپندگی بسیار بالا) بود، با موفقیت خارج گرید. پزشک معالج این بیمار نیز بیان داشت: بیمار پس از خروج توده، در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار گرفت و هم اکنون با حال عمومی خوب و شرایط مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

نمایندگان مجلس در امور مدیریتی آموزش و پرورش دخالت نکنند

رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی اجرای سند تحول بنیادین گفت: نمایندگان مجلس حق ندارند در امور مدیریتی آموزش و پرورش دخالت کنند. سند تحول بنیادین نقشه راه جمهوری اسلامی و نسخه تعلیم  و تربیت آموزش و پرورش است.

وی افزود: سند تحول بنیادین کشور، سند شاخصی است تا راه در آموزش و پرورش گم نشود و راهنمای عمل نظام جمهوری اسلامی و افق‌های دور دست را برای دست اندرکاران آموزش و پرورش نشان می‌دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد: اگر به سند تحول بنیادین به تدریج عمل کنیم و بنای سیاست گذاری، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیات قرار بگیرد  آموزش و پرورش در مسیر مطلوب‌تری قرار خواهد گرفت.

 ۵۵۰۰ پرستارفارغ التحصیل بیکارند

آمارهای سازمان سنجش و آموزش کشور درباره انتخاب رشته‌های دانشگاهی داوطلبان علوم تجربی نشان می‌دهد پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی انتخاب‌های اول تا سوم داوطلبان این رشته است وعلاوه بر این سازمان سنجش اعلام کرده داوطلبان علوم تجربی اگر نتوانند در این سه رشته رتبه‌ای بیاورند می‌توانند رشته پرستاری را انتخاب کنند.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت افزایش گرایش داوطلبان کنکور به رشته پرستاری را به فال نیک می‌گیرد و توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه جمعیت ایران به‌سمت سالمندی پیش می‌رود یکی از سیاست‌های دولت افزایش ظرفیت پذیرش رشته پرستاری است. ظرفیت این رشته در سال ۹۵، ۶۰۹۶ پرستار بوده که این رقم در سال ۹۶ به ۱۱ هزار و ۴۳۰ پرستار رسیده است. علاوه بر این ما تعداد دانشکده‌های پرستاری را به ۱۹۴ دانشکده افزایش داده‌ایم چرا که پدیده سالمندی جمعیت و مراقبت از آنها مسأله بسیار جدی برای کشور محسوب می‌شود.

او می‌افزاید: در ۱۰ سال آینده پرستاری جزو ۱۰ شغل برتر دنیا خواهد شد و دلیل آن جهانی شدن سالمندی و پیری جمعیت است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با رد آمار ارائه شده از وضعیت بیکاری و مهاجرت پرستاران می‌گوید: آمار ۳۰ هزار نفری از پرستاران بیکار که گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود صحت ندارد. در حال حاضر آمار دقیق ثبت شده از تعداد کل پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه، دولتی و خصوصی ۲۰۰ هزار نفر است. آخرین آمار مربوط به پرستاران فارغ التحصیل بیکار نیز ۵ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد شده است که به‌دلیل گرایش به اشتغال بومی در لیست پرستاران بیکار قرار گرفته‌اند.

کشف ۲۵۰۰ دستگاه استخراج بیت‌کوین در عسلویه

در عملیات مشترک پلیس آگاهی و دریابانی شهرستان عسلویه از یک شناور ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و ۳۰۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق که در امارات بارگیری شده بود، کشف شد. ارزش مالی این محموله ۱۷۰ میلیارد ریال براورد شده است.

اسیک ماینرها سخت‌افزارهایی هستند که فقط برای استخراج طراحی و ساخته شده‌اند و کمپانی اصلی سازنده آن هم بیت مین نام دارد. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است و انتشار آن در دست یک سازمان، شرکت یا دولت خاص نیست.

شبکه بیت‌کوین غیرمتمرکز است و هزاران کامپیوتر و دستگاه استخراج در سرتاسر دنیا، وظیفه پردازش تراکنش‌ها و تولید بیت‌کوین‌های جدید را بر عهده دارند. از ابتدای سال جاری تا کنون پلیس استان بوشهر بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر در نقاظ مختلف بوشهرکشف شده است.

پدرکشی برای تصاحب زمین‌های کشاورزی

اوایل هفته جاری گزارش تصادف مرگباری در محور کوزران به روانسر توابع استان کرمانشاه به پلیس گزارش شد. با اعزام تیم تحقیق به محل، مأموران دریافتند مردی ۶۰ ساله در تصادف با خودروی پیکان بدون پلاکی در حاشیه جاده بشدت مصدوم و در مسیر بیمارستان جان باخته است.

با توجه به مشکوک بودن حادثه تحقیقات برای یافتن عامل این تصادف آغاز و خودروی پیکان چند کیلومتر جلوتر از محل حادثه کشف شد. از آنجا که پیکان تصادفی علاوه بر پلاک، فاقد شماره بدنه و موتور نیز بود، فرضیه عمدی بودن این تصادف قوت گرفت.

سرهنگ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: «با توجه به فرضیه عمدی بودن این تصادف، تحقیقات روی خانواده این مرد متمرکز و مشخص شد وی با دو پسر جوانش اختلاف و درگیری شدیدی داشته است. فاش شدن راز اختلافات مقتول با پسرانش بر سر زمین‌های کشاورزی باعث شد مأموران به سراغ آنها بروند اما دریافتند هر دو پسر از زمان مرگ پدرشان به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند.

بدین ترتیب دستور دستگیری این دو پسر ۲۹ و ۳۳ ساله صادر و به‌عنوان مظنونان اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند. پلیس در ادامه تحقیقات مخفیگاه آنها را در یکی از روستاهای اطراف شناسایی کرد و هر دو در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.»متهمان در جریان بازجویی‌ها تلاش می‌کردند با داستان‌پردازی منکر قتل شوند اما در ادامه لب به اعتراف گشودند و به قتل پدرشان برای تصاحب زمین‌های کشاورزی او اعتراف کردند و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی کرمانشاه قرار گرفتند.

یکی از متهمان درباره نحوه قتل به مأموران گفت: "روز حادثه، پدرم را سوار خودرویم کردم و به سمت جاده کوزران به روانسر رفتم. در حاشیه جاده به بهانه خرابی ماشین او را پیاده کردم و خواستم چند متری جلوتر منتظرم باشد. وقتی او پیاده به راه افتاد، برادرم که سوار پیکان بود او را زیر گرفت و باعث مرگش شد. بعد از اینکه او را غرق در خون روی زمین دیدیم متواری شدیم." متهمان انگیزه خود را دست یافتن سریع‌تر به زمین‌های کشاورزی پدرشان و مسائل مالی عنوان کردند.

کد خبر 382107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.