آنچه باید از عینک آفتابی بدانید

اگرچه نمی توان تاثیر عینک های آفتابی را در خوش استایل بودن و جذابیت ظاهری نادیده گرفت، اما نقش آن در حفظ سلامتی چشم ها و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های چشمی بسیار مهم تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اشعه های ماورابنفش خورشید، هم می توانند به پوست آسیب برسانند و هم به چشم، به خصوص به لنز و قرنیه چشم. هرچقدر چشم، بدون محافظ، بیشتر در معرض اشعه آفتاب قرار بگیرد، احتمال ابتلا به آب مروارید بیشتر است. همچنین اشعه های خورشید باعث بیماری تخریب بافت ماکولای چشم میشوند که میتواند بر میزان وضوح و شفافیت بینایی تاثیر گذاشته و حتی منجر به کوری شود.

یک عینک آفتابی مناسب باید تا ۹۸ درصد از طول موج یو وی را جذب کند تا بتواند در برابر اشعه از چشم محافظت کند. 

برای روزهای برفی، زمان اسکی و هنگامی که طولانی مدت بر روی دریا و آب هستید، بهتر است از عینک پلاریزه استفاده کنید. نوری که از خورشید به این سطوح می تابد کاملا بازتاب یافته و موجب اختلالاتی در بینایی می شود. شیشه پلاریزه موجب می شود این انعکاس ها خنثی شده و تنها نورهای عمودی دا بازتاب دهد و دیگر اثری بر روی چشم نداشته باشند. این نوع عینک، برای رانندگی هم مفید است.

بهترین رنگ برای عینک های آفتابی، رنگ های تیره است که می توانند قسمت اعظم نور را جذب کرده و اجازه عبور آن و رسیدن به چشم را نمی دهند.  

اندازه استاندارد عینک آفتابی، اندازه ای است که بتواند تمام ناحیه چشم  و زیر ابرو را پوشش دهد و اجازه نفوذ اشعه های خورشید را ندهد.

جنس لنز می تواند از شیشه تا پلاستیک متفاوت باشد. لنزهای پلاستیکی سبک تر هستند و ووزن کمتری روی چشم احساس می شود اما لنزهای شیشه های وزن بیشتری دارند.  لنزهای شیشه ای با گذشت زمان، کمتر دچار کدرشدگی می شوند.

لنزها پوشش های مختلفی دارند که عبارتند از : پوشش ضد خش، فتوکرومیک، فلش و ضد انعکاس، عینک آفتابی استاندارد، همه این پوشش ها را دارا است.

کد خبر 382098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.