تصمیمات سازمان صمت باید بر اساس نظرات فنی و کارشناسی باشد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه باید در فعالیت و خدمت فارغ از هر گونه وابستگی به جریان های سیاسی عمل کنیم، گفت: تصمیمات در سازمان صمت اصفهان باید بر اساس بررسی دقیق فنی و نظرات کارشناسی باشد. به دنبال یافتن راه حل و راهکار برای کمک به صنعت اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق امروز پنجشنبه _۲۰ تیر ماه_در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تشکر از حسن اعتماد وزیر صمت اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۵ برنامه بر اساس هفت محور برای فعالیت در سراسر کشور و همچنین اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سرلوحه فعالیت من در سمت ریاست سازمان صمت استان اصفهان نیز برنامه مذکور بوده که توسعه تولید و تعمیق ساخت یکی از مهم ترین محور های این برنامه است. باید رویکرد صنعتی کشور نوآوری باشد و مونتاژ در اولویت دوم قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: توسعه سرمایه گذاری در صنایع و معادن یکی از محور های اصلی برنامه وزارت صمت برای ارتقا صنعتی کشور است. یکی از نکات بسیار مهم در صنعت اصفهان این است که باید بر صنایعی که نیاز کمتری به آب دارند تاکید کنیم و به دنبال بهینه سازی مصرف انرژی در واحد های صنفی باشیم.

موفق با بیان اینکه باید از توان بخش خصوصی استان اصفهان در زمینه صنعت استفاده شود، گفت: افراد حاضر در بخش صنعت استان اصفهان،  تجربه های کشوری و قدرت های اجرایی قابل توجهی دارند. امیدواریم بتوانیم با استفاده از تشکل ها شرایط خوبی را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

هدف اصلی ما خدمت و کار است

وی با اشاره به ظرفیت نخبه های صنعتی استان اصفهان، تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها به عنوان بازوان صنعتی سازمان صمت استفاده کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: بی شک به دنبال حل و فصل همه مشکلات و معضلاتی که توسط صنعتگران و فعالان اقتصادی استان مطرح شد، هستیم و هدف اصلی ما خدمت و کار است. باید با برقراری ارتباط و ایجاد انسجام در رفتار، موانع تولید را در شرایط فعلی اقتصاد کشور برطرف کنیم.

موفق افزود: تا زمانی که مشکلات بازار محصولات حل نشود مشکلات مربوط به صنعت حل نخواهد شد. باید به سمت تولید کالاها در خارج از کشور برویم و بتوانیم طرح های علمی را در سطح کشور عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح های صنعتی موجود در استان اصفهان، گفت: باید همه بانک ها و دستگاه های دولتی مساعدت کنند تا بتوانیم به حفظ اشتغال موجود در کشور که محور اصلی فعالیت ماست بپردازیم. حمایت از تولید ملی یکی دیگر از اولویت های سازمان صمت اصفهان است.  در شرایط فعلی اگر واحد اقتصادی توسعه پیدا نکند محکوم به فناست. نباید به شرایط فعلی بسنده کنیم باید دست در دست همه تشکل های اقتصادی و بخش خصوصی به مردم خدمت کنیم. هر ایده ای که توسط فعالان صنعتی مطرح شود توسط سازمان صمت اصفهان بررسی خواهد شد.

موفق خاطر نشان کرد: لازم است تا دستگاه های دولتی و فعالان بخش صنعت استان اصفهان بیشتر از همکاریشان با رییس سابق سازمان صمت اصفهان با بنده همکاری کنند. بخش خصوصی صنعت اصفهان بسیار فعال است و ظرفیت های زیادی را در خودجای داده است. باید با استفاده از ظرفیت مدیران استانی و ملی به توسعه صنعتی و اقتصادی استان بپردازیم.

ریاست سازمان صمت اصفهان بار سنگینی بر دوش من بود

اسرافیل احمدیه، رییس سابق سازمان صمت اصفهان نیز در این مراسم گفت: صنعتگران به عنوان سربازان اقتصادی کشور در جبهه اقتصادی روبه روی دشمن هستند و در این وضعیت مشکلات اقتصادی وظایف مهمی را بر عهده دارند.

وی با آرزوی موفقیت برای رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، افزود: در دوره تصدی ریاست این سازمان تمام همت و تلاش خود را برای ارتقا سطح خدماتی صنعت و معدن در اصفهان انجام دادم و اکنون این وظیفه همکاران است که عملکرد من را قضاوت کنند.

رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به وضعیت صنعت در اصفهان، خاطر نشان کرد: اصفهان صنعتی ترین استان کشور محسوب می شود و نقش آن در وضعیت اقتصادی کشور غیر قابل انکار است. ریاست سازمان صمت اصفهان بار سنگینی بر دوش من بود و امیدوارم رییس جدید این سازمان در سمت خود موفق باشد.

وزارت صمت باید از اصفهان الگو بگیرد

احمدیه اضافه کرد: عملیات اصلی سازمان صمت اصفهان، رفع موانع تولید و حمایت ازکالای ایرانی است. استان اصفهان به عنوان یکی از شاخص ترین استان های کشور در زمینه صنعت، نقش مهمی در ارتقا سطح خدماتی صنعت کشور دارد.

وی ادامه داد: تنظیم بازار کشور مشکل ساختاری دارد و باید با اصلاح قوانین ساختار جدیدی جایگزین آن شود تا بتوانیم موارد مورد نیاز مردم را راحت تر برای آنها تهیه کنیم و به دست آنها برسانیم. اتفاقات خوبی در زمینه توزیع اقلام ضروری میان مردم در اصفهان افتاده و وزارت صمت باید با الگو گیری از سازمان صمت اصفهان به اجرای این ایده در سطح کشور بپردازد.

کد خبر 382084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.