حال اقتصاد اصفهان خوب نیست

​معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: حال اقتصاد اصفهان خوب نیست و باید نهایت تلاش خود را برای استفاده از تجارب ارزشمند صعنتگران به جهت توسعه اقتصادی این استان به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز پنجشنبه _۲۰تیرماه_ در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و مسئولان و مردم همه در یک کشتی نشسته اند، اظهار کرد: ستون پنجم دشمن اقتصادی کشور در اصفهان نیز فعال است و نمی گذارد که پیشرفت در برخی از موارد اقتصادی حاصل شود. باید بتوانیم شاخص های اقتصادی را در اصفهان بهبود ببخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وظیفه مدیران دولتی حل مشکلات فعالان اقتصادی است، مدیران و مسئولان دولتی باید مشاور صنعتگران و فعالان اقتصادی باشند. بدنه کارشناسی و تخصصی سازمان صمت اصفهان می تواند پشتوانه خوبی برای رییس جدید باشد.

قاضی عسگر اضافه کرد: به تشکل های اقتصادی اصفهان و فعالیت گسترده آنها در همه ابعاد افتخار می کنیم. اتاق فکر مجموعه اقتصادی استان اصفهان قوی و نظام مند است، باید مشکلات حل شود و ارائه راه حل برای آنها وظیفه اصلی بخش خصوصی است. ارتقا صنعت مشروط به بهبود وضعیت تجارت است.

نظام آموزشی کشور نیروی ماهر مورد نیاز صنایع را تربیت نمی کند

وی گفت: دانشگاه ها کاملا از صنعت و دستگاه های اجرایی جدا هستند و باید ارتباط صنعت با این بخش علمی ارتقا پیدا کند. بسیاری از مشکلات اقتصادی با استفاده از مشاوره های دانشگاهی حل و فصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات نظام آموزشی کشور، تصریح کرد: نظام آموزشی ناکارآمد کشور نیروی ماهر و نیمه ماهری که صنایع به آن نیاز دارد را تربیت نمی کند. جسارت مدیریتی باید تقویت شود و محافظه کاری کنار گذاشته شود.

قاضی عسگر افزود: برخی از مدیران استان نشان داده اند که یک مدیر می تواند جسارت مدیریتی خود در فعالیت های اداری را حفظ کند. اصلاح فرایند های کاری مهم ترین فعالیتی است که مدیران بخش اقتصادی استان اصفهان باید به فکر آن باشند. مراحل اخذ مجوز برای فعالیت های اقتصادی باید مهندسی مجدد و بازنگری شود.

وی ادامه داد: باید عملکرد مدیران اقتصادی به گونه ای باشد که تولید برای همه فعالان اقتصادی آسان و رضایت مردم و ارباب رجوع در اولویت اول مدیران دولتی باشد همچنین رضایت کارکنان و کارمندان در اولویت دوم قرار بگیرد.

کاهش نرخ بیکاری در سه ماهه سالجاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۲ را ۹ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: مشارکت اقتصادی در استان در این سال ۴۳ درصد بوده است این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ نرخ مشارکت اقتصادی ۴۹ درصد و نرخ بیکاری به ۱۴ درصد رسیده است.

قاضی عسگر افزود: نرخ مشارکت های اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری ۴۴.۴ درصد و نرخ بیکاری ۱۰.۳ درصد بوده است. تلاش می کنیم تا نرخ بیکاری استان را تک رقمی کنیم که با همت دستگاه های اقتصادی استان این هدف محقق خواهد شد. باید مشکلات اقتصادی هر سیستمی در خود همان سیستم حل و فصل شود.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح های ریلی در استان به توسعه اقتصادی کمک می کند.

خواسته ای از رییس سازمان صمت اصفهان نداریم

رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف اصفهان نیز اظهار کرد: صنعتگران اصفهانی سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و برخی از افراد به محض اینکه به جایگاهی در صنعت می رسند به خارج از کشور می روند و این در حالی است که صنعتگران ما در کشور ایستاده اند.

وی افزود: مرز میان اصناف و صنعت در بسیاری از واحد های صنفی اصفهان غیر قابل تشخیص است. سرانه میزان تولید در اصفهان بسیار بالا تر از میانگین کشوری است. اصناف اصفهان تاکنون هیچ هزینه ای را به دولت تحمیل نکرده اند.

رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مسئولان راهکار هایی برای همگرایی بیشتر با بخش خصوصی را پیدا کرده اند، خاطر نشان کرد: راه نجات کشور در این شرایط حساس کنونی حضور تمام قد بخش خصوصی در اقتصاد کشور است. متعهد می شویم که رییس جدید سازمان صمت اصفهان را در انجام وظایف یاری کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: خواسته ای از ریاست سازمان صمت اصفهان نداریم فقط باید شرایط را برای فعالیت اصناف در استان اصفهان تسهیل کنیم. تعامل اقتصادی در جلساتی که میان مدیران استانی و شهرستانی برگزار می شود به وضوح قابل تشخیص است و نباید تولید کننده و صاحب واحد صنفی را در مضیقه قرار دهیم.

وییادآور شد: اصفهان به عنوان یک قطب صنعتی پیشانی کشور است و منافع صنعت اصفهان به چرخه اقتصاد کشور باز می گردد.

کد خبر 382080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.