غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان اصفهان با ۷۰۰ حرفه مهارتی

رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ضمن ارائه بسته های آموزشی کوتاه مدت مهارتی سعی در غنی سازی این ایام دارد.

حسین مصلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه به اهمیت مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تعطیلات تابستانی اظهار کرد: امروزه کشور بیش از پیش نیازمند مغزهای ورزیده، دستان توانا و انسان‌های ماهر است. افرادی که قادر باشند با بهره مندی از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل خود و اجتماع پیرامونی، برای خود و دیگران زندگی مناسب و شایسته‌ای را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروهای ماهر و خلاق، یکی از مهمترین شاخصه‌های رونق تولید ملی است، گفت: در همین راستا و به منظور ارتقاء بهره وری نیروی انسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در جامعه و کمک به رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به عنوان متولی آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی، برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف اجتماع برای علاقه مندان ارائه می‌کند.

مصلی نژاد تصریح کرد: این آموزشها برای دانش آموزان، دانشجویان، شاغلین در صنایع و صنوف، کارجویان شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود این آموزش‌ها اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی استان نیز با به کارگیری ظرفیت‌های علمی و مهارتی آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد هر ساله برنامه‌هایی را برای فراغت دانش آموزان دارد.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی حرفه‌ای استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ضمن ارائه بسته‌های آموزشی کوتاه مدت و کپسولی، سعی در غنی سازی این ایام دارد.

وی اضافه کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد با دارا بودن کادر آموزشی مجرب و متخصص و امکانات متناسب با استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بهترین و بزرگترین فرصت به منظور توانمند سازی دانش آموزان و دانشجویان و ارزشمند نمودن اوقات فراغت آنها با دسترسی سریع و آسان به دلیل گستردگی وسیع در تمامی نقاط شهر و استان دارد.

 مصلی‌نژاد درباره رشته‌های آموزش ارائه شده در این آموزشگاه‌ها گفت: آموزشگاه‌ها در خوشه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر، بیش از ۶۰ رشته و گروه برنامه درسی شامل صنایع پوشاک، صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای، دوخت‌های سنتی، صنایع دستی، تاسیسات، برق، الکترونیک، صنایع چرم، پوست و خز، فناوری اطلاعات، صنایع خودرو، امور مال و بازرگانی، کنترل و ابزار دقیق، هنرهای تجسمی، هنرهای تزیینی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، فناوری نانو برای آموزش و ارائه مهارت آموزی به هلاقه مندان دارد.

وی درباره تعداد حرفه‌های آموزشی فنی وحرفه ای و ارائه آموزشها به نوجوانان و جوانان تاکید کرد: این آموزشگاه‌ها در بیش از ۷۰۰ حرفه آموزشی اقدام به برنامه ریزی و ارائه آموزش‌های مهارتی  به نوجوانان و جوانان می‌کنند.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به استقبال خانواده‌ها از این مهارت‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر اقبال عمومی از آموزش‌های دانشگاهی به آموزش‌های مهارتی سوق یافته و استقبال خوبی از طرح‌های آموزشی تابستانه در آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: همچنین علاقه مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از نوع رشته‌ها و آدرس آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به نشانی

http://www.portaltvto.com/subdomain/sub_domain/azad/۵/۰/۰  مراجعه نمایند.

کد خبر 382077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.