عزم و هم افزایی جدی برای رفع مشکلات مناطق محروم

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: شهرداری و اعضای شورای شهر اصفهان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عدالت محوری در شهر برقرار شود و در این راستا توجه ویژه‌ای به فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان در کارگروه ارتقاء امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت استان اصفهان که با محوریت محلات حاشیه نشین منطقه ۱۰ برگزار شد، اظهار کرد: باعث تاسف است که کودکان محله حصه از حداقل‌ امکاناتی که باید در اختیار یک شهروند باشد، محروم هستند.

وی افزود: میزان کم کاری و بی عدالتی در حصه بسیار زیاد است و برای رفع آن تلاش شهرداری به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز به یک عزم و هم افزایی جدی در این زمینه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه از اداره ورزش و جوانان انتظار می‌رود در محله حصه اقدامات اجرایی بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: شهرداری و اعضای شورای شهر اصفهان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عدالت محوری در شهر برقرار شود و در این راستا توجه ویژه‌ای به فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم به زیر ساخت‌ها در مناطق محروم توجه ویژه دارد، اظهار کرد: به زودی دو فرهنگسرا در این منطقه افتتاح می‌شود، همچنین پروژه مرکز اشتغال و کارآفرینی و باغ بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

خبرهای خوش در راه است

حمید شهبازی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در ادامه این کارگروه اظهار کرد: این مناطق نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری است، از این رو با هماهنگی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری این جلسه با محوریت محله حصه جنوبی برگزار شده تا به صورت جدی به بررسی و رفع مشکلات و معضلات این محله پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌ها و راهبردهای استان به رفع مشکلات محله حصه توجه خاصی شده است، افزود: باید مدیران اداراتی که با این موضوع در ارتباط هستند در جلسات کارگروه حضور یابند تا در جهت حل مشکلات مردم این محله تصمیمات قابل اجرا اتخاذ شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات و معضلات این منطقه، گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه مدیریت شهری است که در دو سال اخیر و با همکاری شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر فعالیت‌ها و اقدامات مؤثری برای رفع آنها صورت گرفته است.

شهبازی با بیان اینکه معابر محله حصه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آسفالت شده است، افزود: پروژه شبکه‌گذاری فاضلاب این محله با کمک شهرداری مرکزی و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام شده است.

وی فرهنگسرای در دست ساخت محله حصه را یکی از بهترین فرهنگسراهای سطح استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به نقطه مطلوب در این محله برسیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یکی از مشکلات ساکنان محله حصه را اوقافی بودن بخشی از زمین‌های آن مطرح کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و کمک مدیر کل اوقاف استان و نمایندگان مجلس و استاندار این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه در گذشته حمل و نقل عمومی در محله حصه فعال نبوده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان اتوبوسرانی بخشی از نیازهای مردم در این حوزه رفع شده است و ایجاد خط مستقیم حصه تا ترمینال باقوشخانه نیز در دستور کار قرار دارد.

شهبازی افزود: این امکان برای شهرداری وجود ندارد که تمام مشکلات را به تنهایی رفع کند و از دستگاه‌های فعال در حوزه احتماعی و مدیران مسئول توقع داریم که برای رفع مشکلات همکاری کنند.

وی با اشاره به سایر توقعات مردم از دستگاه‌ها افزود: دانشگاه علوم پزشکی، اداره آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید امکانات بهتری را برای مردم فراهم کنند.

احداث کیوسک نیروی انتظامی محل حصه در دستور کار

سید محسن سجاد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز در این کارگروه با اشاره به اقدمات انجام شده توسط شهرداری منطقه ۱۰ در محله حصه گفت: احداث کیوسک نیروی انتظامی در این محله همچنین روشنایی معابر که نقش مؤثری در ایجاد حس امنیت و تامین آن دارد، در دستور کار کارگروه ارتقاء امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت استان اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم کمیته‌ای را با محوریت معاونان خود جهت اولویت بندی مشکلات و رفع آن‌ ایجاد کند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص حضور فعال داشته باشند، همچنین سازمان های مردم نهاد، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و پایگاه‌های بسیج با توجه به اینکه در لایههای اجتماع حضور دارند، اطلاعات جامع و کاملی در اختیار این کمیته قرار دهند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه یک دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در حصه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: اولین وظیفه دفاتر تسهیل گری این است که معضلات و مشکلات مردم را به صورت محلی رصد کنند و به مسائل سیاسی ورود پیدا نکنند.

کد خبر 382065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.