مجوز مهدهای کودک قابل خرید و فروش نیست

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: پروانه مهدهای کودک غیر قابل واگذاری به افرادی به جز دارنده پروانه تأسیس است و هر گونه واگذاری این پروانه‌ها غیرقانونی است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افرادی که پروانه تاسیس دریافت می‌کنند و صاحب‌ امتیاز یک مهدکودک می‌شوند، این پروانه به نام این فرد ثبت می‌شود و قابل واگذاری به غیر و خریدوفروش نیست.

وی با بیان اینکه صاحب امتیاز باید یک مسئول فنی معرفی کند، افزود: در برخی مهدهای کودک صاحب امتیاز به عنوان سرمایه‌گذار است که ممکن است مرد باشد و تحصیلات مرتبط را هم نداشته باشد، اما مسئول فنی مهدهای کودک باید تحصیلات مرتبط داشته و پروانه جداگانه‌ای از فرد سرمایه‌گذار بگیرد و اینطور نیست که این امتیاز واگذار یا خریدوفروش شود بلکه تنها مسئول فنی مسئولیت اداره مهد را به عهده دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: این امتیاز ارزش خرید و فروش ندارد و هر فرد متقاضی خود می‌تواند برای دریافت مجوز به بهزیستی مراجعه کند.

وی در خصوص نظارت بر جشن‌ها و مراسم مهدهای کودک گفت: تمام جشن‌ها و مراسم طی دستورالعمل‌هایی به مهدهای کودک ارسال و تمام موضوعات به آنها ابلاغ می‌شود  و بهزیستی گزارش عملکرد مهدهای کودک در خصوص همه جشن‌ها را دریافت می‌کند.

ناجی با بیان اینکه جزییات موضوعات جشن‌ها را به اطلاع مهدهای کودک می‌رسانیم، افزود: برخی مناسبت‌هایی که مربوط به دیگر ادیان یا کشورهاست، مناسبت‌هایی که در آیین و عرف ما نیست و فعالیت‌هایی که خارج از شئون و عرف جامعه باشد نباید در مهدهای کودک اجرا شود.

کد خبر 382059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.