زنان متاهل مورد خشونت به خانه‌های امن بروند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: زنان ساکن در خانه امن غالبا در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال هستند و تحصیلاتی در حد متوسطه دارند و برخی از آنها فرزندان خردسال دارند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خانه‌های امن اظهار کرد: خانه‌های امن مختص زنانی است که مورد آزار و خشونت خانگی قرار گرفته‌اند و امکان بازگشت به خانه ندارند.

وی با بیان اینکه چنین زنانی معمولا از سمت همسرانشان مورد آسیب و خشونت قرار می‌گیرند، افزود: خانه‌های امن برای ماندن زنان متاهل است و به طور موقت و کوتاه مدت این زنان را اسکان می‌دهند تا مشکل آنها توسط اقدامات مددکاران حل شود که در شهر اصفهان تنها یک خانه امن وجود دارد.

معاون بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست خانه‌های امن این نیست که بخواهد خانواده‌ها را از هم جدا کند، تصریح کرد: نظام خانواده به عنوان یک اصل مورد قداست است و این خانه‌ها سعی بر رفع مشکلات زنان آسیب‌پذیر دارد.

ناجی با اشاره به وجود خانه سلامت دختران، افزود: خانه‌های سلامت برای دختران سنین پایین‌تر و مجرد است که در محل زندگی خود مورد تهدید و خشونت هستند که این دختران با دستور قضایی به خانه سلامت دختران ارجاع داده می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت سنی و تحصیلی این زنان و دختران گفت: زنان ساکن در خانه امن معمولا در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال هستند که معمولا برخی از آنها فرزندان خردسال هم دارند و کودکان خود را هم همراه دارند که به مهدکودک فرستاده می‌شوند و غالبا تحصیلاتی در حد متوسطه دارند، و دختران ساکن در خانه سلامت زیر ۱۸ سال هستند.

کد خبر 382057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.