۹۹ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد فریدن بومی هستند

فریدن_رییس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در رشته‌های تربیت معلم آموزش و پرورش، حقوق، حسابداری و برق الکترونیک در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند که ۹۹ درصد آن‌ها بومی هستند.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن با بیان اینکه دانشگاه باید از طریق پژوهش درآمدزایی کند، اظهار کرد: بعضی دانشگاه‌های دولتی و آزاد برای تأمین بودجه به دنبال رقابت ناسالم هستند.

وی عنوان کرد: رقابت ناسالم بعضی دانشگاه‌ها با روش امتیازدهی بیشتر در جذب دانشجو شکل گرفته است و این موضوع سبب کاهش کیفیت علمی و آموزشی دانشجویان شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن تصریح کرد: کیفیت علمی دانشجویان باید ملاک عمل قرار گیرد تا دانشجویانی متخصص و مجرب تربیت شوند.

نادری با بیان اینکه منبع تأمین مالی دانشگاه از طریق جذب دانشجو است و از طرفی حفظ شأن دانشگاه بستگی به کارهایی دارد که انجام می‌شود، ادامه داد: طرحی به عنوان آمایش آموزش براساس پتانسیل منطقه در دانشگاه‌ آزاد اجرا می‌شود که بر اساس آن و با توجه به موقعیت منطقه فریدن رشته کشاورزی و محیط زیست تا سطح دکترا ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش پس از پنج سال تلاش، رشته کاردانی تربیت معلم آموزش و پرورش در این دانشگاه راه‌اندازی شد و دنبال جذب رشته کارشناسی آن نیز هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن تأکید کرد: در یک برنامه‌ریزی درازمدت باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان فارغ‌التحصیل از نظر کارایی دانش منبع تبلیغی برای جذب دانشجو باشند تا ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد فریدن که تنها واحد دانشگاهی مستقل در منطقه غرب استان بعد از گلپایگان است به یک هزار نفر برسد.

نادری با بیان اینکه دانشگاه آزاد فریدن در گذشته در زمنیه جذب رشته ضعیف عمل کرده است، خاطرنشان کرد: برای جذب رشته پرستاری نیاز به هزینه دو میلیارد تومان برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و سایر تجهیزات داشتیم در صورتی که مسئولان دانشگاه آزاد واحد گلپایگان موفق به جذب رشته پرستاری شدند و از طرفی اختصاص رشته پرستاری در دانشگاه آزاد براساس سهمیه رتبه‌بندی در وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به درخواست جذب رشته بهداشت عمومی برای دانشگاه آزاد فریدن، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در رشته‌های تربیت معلم آموزش و پرورش، حقوق، حسابداری و برق الکترونیک در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند که ۹۹ درصد آن‌ها بومی هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن تأکید کرد: نصب نیروگاه خورشیدی در دانشگاه آزاد ممنوع شد با این توجیه که براساس قانون دانشگاه نباید از اعتبار دانشگاه استفاده کرد، اما سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه حاضر به همکاری شده که در صورت همکاری مسئولان دانشگاه آزاد کشور ایستگاه خورشیدی راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 382050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.