اصلاح طلبی به بن بست نرسیده است

دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تا زمانی که انتخابات به عنوان رکن اصلی دموکراسی در کشور وجود دارد و اصلاح طلبان اجازه حضور در آن را دارند، راه برای جریان اصلاح طلب باز است و اصلاح طلبی به بن بست نرسیده است.

دکتر وحید سالمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بسیاری از اصلاح طلبان ایده مشارکت مشروط در انتخابات را مطرح کرده‌اند و این در حالی است که اصولگرایان در انتخابات سال‌های قبل از این نقشه استفاده کرده‌اند، اما نتیجه ای برای آنها حاصل نشده است.

وی افزود: مشارکت مشروط در انتخابات مجلس شورای اسلامی می تواند به ضرر جبهه اصلاح طلبان در سراسر کشور باشد زیرا اصولگرایان به دنبال ایجاد مدل های جدید برای تثبیت و پایداری وحدتشان هستند. جناح اصلاحات نباید در انتخابات بعدی نقطه ضعفی از خود به مردم یا جبهه مقابل نشان دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال سیاسی اصلاح طلب، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و حمایت از اصلاح طلبان را یکی از راهکارهای تقویت وحدت میان جبهه اصلاحات برشمرد و خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان باید برای جذب و جلب نظر مردم راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود را تبیین کنند.

سالمی ادامه داد: تجربه انتخابات قبلی نشان داده که تنها اصلاح طلب بودن و زیر پرچم جبهه اصلاحات قرار گرفتن راهکار پیروز شدن در انتخابات نیست، بلکه این ارائه برنامه و راهکارها است که می تواند نظر مردم را به سوی یک نامزد جلب کند. اصلاح طلبان نیز باید در راستای همین دیپلماسی وحدت، برنامه‌های کلی و علمی را برای بهبود اوضاع معیشتی در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: نا امیدی آفت جبهه اصلاحات است و اصلاح طلبان باید بدانند که تنها راهشان برای تاثیر گذار بودن در جامعه، حضور در صحنه و پیروزی در انتخابات است. در حقیقت می توان گفت که حرکت اصلاحی تنها از صندوق های رای عبور می کند و افرادی که در پیش از این صندوق ها قرار بگیرند، از دیگران عقب می مانند.اصلاح طلبان باید بدانند که تنها راهشان برای تاثیر گذار بودن در جامعه، حضور در صحنه و پیروزی در انتخابات است. در حقیقت می توان گفت که حرکت اصلاحی تنها از صندوق های رای عبور می کند و افرادی که در پیش از این صندوق ها قرار بگیرند، از دیگران عقب می مانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تا زمانی که انتخابات به عنوان رکن اصلی دموکراسی در کشور وجود دارد و اصلاح طلبان اجازه حضور در آن را دارند، راه برای جریان اصلاح طلب باز است و اصلاح طلبی به بن بست نرسیده است.

سالمی با اشاره به انتخابات سال ۱۳۷۸ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مخالفان جبهه اصلاحات پس از این انتخابات سعی کردند تا با توسل به دو راهکار اساسی، اصلاح طلبان را ضعیف کنند. راهکار اول تضعیف نهادهای انتخابی در کشور همچون مجلس شورای اسلامی و راهکار دوم مایوس کردن مردم از صندوق های رای بود.

وی اضافه کرد: انتخابات به بن بست نرسیده است و جبهه اصلاحات باید تلاش کند تا باز هم با ایجاد شور و نشاط در مردم آنها را به پای صندوق های رای بیاورد و به تزریق امید در جامعه بپردازد.

کد خبر 382044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.