آدم ربایی با دستور عابر بانک پرسپولیس/ پراید و آردی در جاده ها تردد نکنند

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از بکارگیری پهپاد برای کنترل نامحوس ترددهای جاده ای تا کشف جسد یک زن در کیسه نایلونی، دیدار رییس قوه قضاییه با فعالان محیط زیست و ماجرای آدم ربایی با دستور عابر بانک پرسپولیس می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا اوایل سال ۹۵ مرد ثروتمندی به نام رضا به پلیس آگاهی تهران رفت و به ماموران گفت سه مرد که خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند پسر ۱۸ ساله اش به نام سینا را ربوده اند.

وی توضیح داد: وقتی سینا قصد داشت با ماشین مدل بالای من از خانه بیرون برود، سه مرد جوان که خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند مقابل پارکینگ جلوی راهش را بستند و با تهدید تفنگ او را ربودند. آن‌ها پس از کتک زدن و شکنجه پسرم او را رها کردند و رفتند.

با این شکایت؛ پلیس به ردیابی ماموران قلابی پرداخت و با توجه به اختلاف حساب‌های مرد پولدار با یکی از دوستانش به نام حسین هدایتی (ابربدهکاربانکی که پرونده وی در دادگاه سرمایه در دست بررسی است) را به عنوان مظنون شناسایی کرد.

در حالی که فرضیه اجیر کردن ماموران قلابی از سوی هدایتی قوت گرفته بود پلیس رد سه مرد جوان را یافت و آن‌ها را بازداشت کرد. این آدم رباها دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای این جلسه پسر جوان به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: آن روز سوار بر ماشین مدل بالای پدرم شده بودم تا به گردش بروم، اما سه مرد جوان جلوی راهم را گرفتند و آن‌ها که خودشان را مأمور معرفی کرده بودند با تهدید تفنگ سوار ماشین شدند و مرا به منطقه‌ای خلوت در حاشیه شهر بردند آن‌ها به شدت مرا کتک زدند و شکنجه کردند. آن جا بود که فهمیدم آن‌ها اشتباهی مرا به جای پدرم گرفته اند و می‌خواهند چک دو میلیارد و ۷۰۰ تومانی دوست پدرم به نام حسین را که در دست پدرم بود پس بگیرند. آن‌ها بعد از چند ساعت مرا رها کردند و من از آن‌ها شکایت دارم.

سپس سه آدم ربا که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند به دفاع پرداختند. یکی از آن‌ها مدعی شد: ما از قبل حسین را که حالا به دلیل بدهکاری بانکی در زندان است می‌شناختیم. او حامی مالی شرکت‌های بزرگ و مرد شناخته شده‌ای بود. او گفته بود باید چک دومیلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را که دست مصطفی دارد پس بگیریم و در عوض درصدی از آن پول را به ما بدهد.

او مشخصات خودروی مصطفی را به ما داد و ما از روی شماره پلاک ماشین، آدرس خانه مصطفی را پیدا کردیم و مقابل خانه مرد پولدار رفتیم. ما وقتی دیدیم یک مرد سوار ماشین مدل بالا از پارکینگ خارج شد به سراغ او رفتیم و خودمان را مامور معرفی کردیم، اما بعد از این که سوار ماشین شدیم متوجه شدیم پسر جوان را به جای پدرش گرفته ایم ما آدم ربایی را قبول نداریم، چون به پسر جوان آسیبی نزدیم و پس از چند ساعت او را رها کردیم.

دو آدم ربای دیگر نیز منکر آدم ربایی شدند و گفتند به اشتباه پسر جوان را به دام انداخته بودند در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

رئیس قوه‌ قضائیه با فعالان محیط زیست دیدار می‌کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ قضائیه روز شنبه ۲۲ تیر با جمعی از فعالان محیط زیستی و اساتید این حوزه، دیدار و گفت‌وگو می کند.

در این دیدار که ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۲ تیر در حوزه ریاست قوه‌ قضائیه برگزار می‌شود، فعالان محیط زیستی ضمن طرح دغدغه‌های خود در حوزه محیط زیست، موضوعات و چالش‌های کلان این حوزه را به‌صورت مستقیم با رئیس دستگاه قضا درمیان خواهند گذاشت.

کمبود ویتامین D عامل افزایش خطر فشارخون بالا در کودکان

مطالعات نشان می دهد افراد دچار کمبود ویتامین D از بدو تولد تا اوایل دوره کودکی در معرض خطر بالا ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند.

محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا عنوان می کنند آن دسته از کودکانی که از بدو تولد تا اوایل کودکی دچار کمبود ویتامین D هستند ۶۰ درصد بیشتر با ریسک افزایش فشارخون سیستولیک بین سنین ۶ تا ۱۸ سال مواجه هستند.

ویتامین D برای جذب کلسیم برای استخوان های قوی برای بدن موردنیاز است. این ویتامین در زمان قرارگیری در معرض نورخورشید توسط بدن تولید می شود و در برخی مواد خوراکی نظیر تخم مرغ، ماهی سالمون و محصولات لبنی غنی شده نیز وجود دارد.

پراید و آردی نباید در جاده‌ها تردد کنند

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها، اظهار کرد: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند، آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند.

به گفته سردار سید کمال هادیانفر در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون راننده ، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راه‌ها و بیش از هزار شهر در حال تردد هستند، بر این تعداد دیگر نمی توان با شیوه های قدیمی و سنتی نظار ت کرد و لازم است با استفاده از شیوه های مدرن و نیز تجهیزات جدید و کنترل نامحسوس برای کاهش تخلفات اقدام کنیم.

بکارگیری پهپاد ها برای کنترل نامحسوس در ۱۰ استان

به گفته وی، گشت های جدید کنترل نامحسوس برای ۱۰ استان هدف که بیش از ۵۶ درصد تصادفات ما را به خود اختصاص داده است بکارگیری خواهند شد و علاوه بر آن از پهپادها، جایروپلن ها و بالگردهای ناجا نیز در کنار گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور استفاده خواهد شد.

سردار هادیانفر در خاتمه این را هم گفت: ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده ای و دوربین‌های لیزری جدید بکارگیری خواهد شد که در کاهش برخورد و تنش بین رانندگان و پلیس نیز موثر خواهد بود.

مرگ و میر ناشی از کار در ایران ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کارگر است

آرش گودرزی معاون مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آخرین آمار سازمان بین المللی کار که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، سالانه ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار کارگر بر اثر حوادث و بیماری های ناشی از کار فوت می کنند، سالانه ۳۷۴ میلیون کارگر دچار حوادث شغلی می شود و هزینه حوادث و بیماری های شغلی حدود چهار درصد تولید ناخالص داخلی هر کشور است.

وی افزود: براساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی ایران در سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶، بیشترین میزان فوت براثر حوادث ناشی از کار مربوط به سال ۱۳۹۲ به تعداد هزار و ۹۹۴ نفر بود که آن سال، آخرین سال دولت احمدی نژاد و اوج کار پروژه مسکن مهر بوده است. بعد از سال ۱۳۹۲ میزان مرگ و میر حوادث ناشی از کار روند نزولی یافت به طوری که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به هزار و ۶۷۵ نفر رسید که شامل کارگران رسمی، غیررسمی و مهاجر بود، نیمی از فوت شدگان در این سال مربوط به صنعت ساخت و ساز شهری بود که نیم آن نیز بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند که این مهم نشان از ضعف مدیریت ساخت و ساز شهری است.

گودرزی گفت: تعداد کارگران رسمی در کشور ۱۴ میلیون نفر است که همراه با خانواده هایشان ۳۹ میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و این جمعیت زیر پوشش قانون کار و بیمه تامین اجتماعی هستند.

تجمع بزرگ عفاف و حجاب در ۴۰۰ شهر برگزار می‌شود

مینو اصلانی،‌ رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اعلام این خبر گفت: این مراسم فردا بیستم تیر در ۴۰۰ شهر از استان‌های کشور و با حضور اقشار مختلف مردم  با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی عفاف و حجاب روز جمعه ۲۱ تیر در نماز جمعه‌های سراسر کشور حضور گسترده خواهند داشت که به قرائت بیانه، درخواست و مطالبات مردمی با یاد شهیدان و بازخوانی وصیت‌نامه‌ آنها و ارائه گزارشی از فعالیت‌های عفاف و حجاب در این مراسم باشکوه عبادی سیاسی خواهند پرداخت.

کشف جسد یک زن در کیسه نایلونی

مأموران شهرداری تکه‌های جسد یک زن را در غرب تهران پیدا کردند.

 ساعت ۲ بامداد دوشنبه ۱۷ تیر بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان کشف جسد زنی در محدوده تهرانسر قرار گرفت. با اعلام این خبر تحقیقات آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مأموران شهرداری هنگام نظافت خیابان با کیسه‌های نایلونی روبه‌رو شدند که آثار خون روی آن دیده می‌شد. پس از باز کردن کیسه‌ها آن‌ها تکه‌های بدن زنی میانسال را پیدا کردند و موضوع را به پلیس خبر دادند. به دستور بازپرس جنایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و راز گشایی از این جنایت ادامه دارد.

 ورود معلم به آموزش و پرورش باید تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: برای اصلاح آموزش و پرورش لازم است مجرای ورود معلم تنها و تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه  در چند سال آینده با بحران با شرایط بسیار اضطراری کمبود معلم در پایه های مختلف مواجه خواهیم بود، گفت: علاوه بر اینکه لازم است تعداد دانشجویان خود را افزایش دهیم، باید همزمان به کیفیت نیز بپردازیم.

وی افزود: مجموعه سند تحول بنیادین تمامی موضوعات اعم از دانشگاه فرهنگیان مدرسه معلم کتب درسی معلم و تمام زیرساخت‌های آن را به صورت بسیار دقیق و پیچیده ترکیب کرده است و در شش ساحت پیگیری و برنامه ریزی می‌کند. این موضوع پس از نهایی شدن  سند تحول ۲۰ درصد آن در زمان تصدی اینجانب به منصه ظهور رسید و در همین زمان اساتید تعلیم و تربیت دور هم آمده و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را نوشتند.

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی به بهانه پیش فروش خودرو

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ کلاهبردار حرفه ای و اعتراف به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ "قاسم دستخال" در این باره گفت: ۶ پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری از کلانتری ۱۶۴ قائم به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکیان پرونده پس از مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات مشابهی، عنوان کردند: برای خرید و پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی به دفتر فروش اتومبیل واقع در بزرگراه ارتش که ۲ نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کرده ایم. تعدادی خودرو پیش فروش و مبالغ فراوانی را به متهمان پرداخت کرده ایم. ولی خودروها در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدیم که دفتر فروش بسته شده و کارمندان وی متواری شده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، افزود: با دستگیری متهم دوم پرونده پرده از حقیقت ماجرا برداشته شد و مشخص شد که متهمان با همکاری همدست خود که متهم اصلی پرونده است اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی  شهروندان کرده اند.

وی ابراز داشت: با دستگیری متهم اصلی پرونده، وی در تحقیقات پلیسی به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری به بهانه پیش فروش خودرو و دریافت مبلغ یک صد میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر، بیان داشت: با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر ۳ متهم روانه زندان شده اند.

کد خبر 382019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.