تصفیه خانه‌های محلی تهران جانمایی‌ شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اجرای تصفیه خانه های محلی آب و پساب باید در همان محل مورد استفاده قرار گیرد و اینگونه آب را مجدد به سفره های زیر زمینی باز می گردانیم.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در بازدید از تصفیه خانه غرب تهران (فیروز بهرام) اظهار کرد: خوشبختانه پیشرفت روند ساخت این پروژه خوب بوده و با تاخیر کمی در حال تکمیل  است  و با توجه به  اینکه اعتبارات مالی خوبی برای آن فراهم شده  می توان امید داشت این پروژه به موقع انجام شود.

وی افزود: آنچه که در مورد اجرای شبکه فاضلاب دارای اهمیت است ایجاد تصفیه خانه های محلی است که برای تهران ۱۲ تصفیه خانه محلی پیش بینی شده که می بایدجانمایی شوند و زمین در اختیارشان قرار گیرد تا با استحصال آب بتوانیم آب و پساب را در همان محدوده مصرف کنیم و اینگونه آب دوباره به سفره های آب زیر زمینی تزریق می شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: کمبود آب دغدغه شورای شهر و نمایندگان مردم است و در این راستا  همکاری‌های لازم را با سازمان آب و فاضلاب انجام خواهیم داد.

وی گفت: مردم نگران فرو نشست بعد از اجرای فاضلاب نباشند و نمی گذاریم این اتفاق بیافتد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه سازمان آب و فاضلاب برای دریافت تخفیف در نرخ حفاری خطوط آب و فاضلاب درخواست داشته است، گفت: این موضوع در سه کمیسیون شورای شهر در حال بررسی است و جمع‌بندی آن در صحن شورای شهر انجام می‌شود.

در این جلسه همچنین محمد رضا بختیاری مدیر عامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: در حال حاضر ۸۴۰ میلیون متر مکعب از سفره های آب زیر زمینی برداشت می کنیم و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب تزریق می شود. یعنی ما با کمبود ۴۰ میلیون متر مکعبی در این زمینه مواجه هستیم. این در حالی است که با اجرای شبکه فاضلاب قریب به ۴۵۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز به چاه باز گردانده نمی شود و این یعنی با فرو نشست مواجه خواهیم شد. برای جلوگیری از این امر نیاز داریم شهرداری پساب را از فاضلاب بخرد تا با آبیاری فضای سبز بخشی از این آب به سفر ه ها باز گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای شبکه فاضلاب در شهر تهران از سرعت خوبی برخوردار بوده و هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد آن اجرا شده است.

گفتنی است بازدید از تونل فاضلاب، کارخانه سگمنت سازی، اجرای مخازن هوادهی بخش هایی مختلف این بازدید را شامل می شد.

به گفته کارشناسان شرکت آب و فاضلاب با اجرای تصفیه خانه های حلی می توان یک منبع پایدار از آب را تامین کرد به ویژه ئدر فصل تابستان که تولید پساب به سبب مصرف بیشتر آب افزایش می یابد.

کد خبر 382011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.