تا سال ۱۴۰۴ کتابخانه‌ها باید میزبان ۳۵ درصد از جمعیت استان باشند

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه عضویت افراد در کتابخانه های استان سه درصد است، گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها شوند.

امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تسهیل دسترسی مردم به کتابخانه از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، اظهار کرد: کتاب‌خوانی زیربنای توسعه فرهنگی و اجتماعی هر کشور است و سرمایه‌گذاری در این زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال دارد.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، تصریح کرد: به موجب این سند به ازای هر نفر باید چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود داشته باشد و این رقم در حال حاضر در استان شش دهم به ازای هر نفر است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها باشند، ادامه داد: در حال حاضر سرانه عضویت افراد در کتابخانه های استان سه درصد است.

هلاکویی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتابخانه‌های کشور در استان اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ فضای کتابخانه‌ای باید هشت مترمربع به ازای هر نفر باشد در حالی که این رقم اکنون در اصفهان ۲.۵ متر مربع است.

وی از برگزاری جشنواره نذر اهدای کتاب در استان اصفهان از هفته آینده خبر داد و افزود: امروزه کتابخانه‌ها در کنار توزیع کتاب، نشست‌های کتاب ‌خوانی برگزار می‌کنند و با گشایش بخش ویژه کودک، برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، تلاش می‌کنند.

کد خبر 381984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.