۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
رستورانی بازیافتی!

در ژاپن، رستورانی ساخته شده است که تمام مصالح آن از مواد زائد و بازیافتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر کامیکاتسو در استان توکوشیما به منطقه "ضایعات صفر" در سراسر جهان شهرت دارد. به گفته بیزینس اینسایدر، یک وب‌گاه خبری آمریکایی در زمینه تجارت و اخبار فناوری، ساکنان کامیکاتسو ضایعات خود را در ۳۴ دسته در مرکز جمع آوری زباله در شهر طبقه‌بندی می‌کنند که از این ضایعات برای ساخت مواد مصرفی جدید استفاده می‌شود و به همین علت میزان ضایعات باقیمانده به صفر می‌رسد.

یکی از جالب‌ترین اقداماتی که در شهر کامیکاتسو در خصوص استفاده از مواد زائد انجام شد، ساخت ساختمان کوچکی توسط گروهی از معماران این شهر بود که علاوه بر تولید نوشیدنی‌های مختلف، به عنوان مکانی برای فروش مواد غذایی و فست‌فودها به ساکنان آن منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمام اجزا این ساختمان، از دیوارها گرفته تا نمای داخلی و بیرونی از ضایعات و مواد بازیافتی تشکیل شده است. برای ساخت دیوارها، از ضایعات به جامانده از احداث ساختمان‌های دیگر شهر استفاده و روزنامه‌ها برای تزئین دیوارها به کار برده شده است. حتی طراحان برای ایجاد لوسترها، از بطری‌های آب جمع‌آوری شده از همان منطقه بهره گرفتند.

این رستوران بازیافتی تنها یکی از نمونه‌ ساختمان‌هایی است که اخیرا در کشور ژاپن با استفاده از مواد زائد ساخته شده است. قبل از این نیز کشورهای دیگری در سراسر دنیا، از جمله ایالات متحده و هلند، اقدام به ساخت قهوه‌خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی با بهره‌گیری صددردصد از مواد زائد کرده بودند. با این حال، طراحی زیبا و منحصر به فرد رستوران کامیکاتسو باعث جذب بسیاری از گردشگران کشور ژاپن به سمت خود شده است.

کد خبر 381983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.