حاصل کار دانشگاه‌های کشور نیروی تحصیل کرده فاقد مهارت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: دانشگاه‌های کشور روشی کاملاً اشتباه را در پیش گرفته‌اند و به جای مهارت‌آموزی به دانشجو، صرفاً از منظر تئوریک با وی کار می‌کنند و نتیجه آن، نیروی تحصیل کرده بیکار برای اقتصاد و کشور است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، حسن قاضی عسگر در نشست خبری پیش از هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش، اظهار کرد: قبل از اینکه آموزش مطرح شود باید اهداف خود از آموزش را مشخص کنیم؛ از دید برخی، آموزش برای رشد و توسعه مادی و معنوی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کلیدی در کشورهای پیشرفته، آموزشبوده و این کشورها رشد خود را مدیون آموزش صحیح و هدفمند هستند، افزود: در مطالعاتی که چندی پیش در خصوص مسائل و معضلات آموزش کشور انجام شد به این نتیجه رسیدیم نظام آموزشی کشورهای آلمانی زبان، جزو سرآمدترین نظام‌های آموزشی کشور است و نتایج این نظام آموزشی در رشد اقتصادی کشور قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: ارتباط صنعت و دانشگاه در آلمان بسیار قوی است و بسیاری از دانشجویان این کشور، در کنار علم خود، مهارت‌آموزی را نیز تجربه می‌کنند.

معاون استاندار تاکید کرد: دانشگاه‌های کشور روشی کاملاً اشتباه را در پیش گرفته‌اند و به جای مهارت‌آموزی به دانشجو، صرفاً از منظر تئوریک با وی کار می‌کنند و نتیجه آن، نیروی تحصیل کرده بیکار برای اقتصاد کشور است.

دانش‌آموزان امروز را با امکانات دیروز نمی توان تربیت کرد

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه با امکانات دیروز، نمی‌توان دانش‌آموزان امروز را برای فردا تربیت کرد زیرا شرایط نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است، اظهار کرد: برای بهبود آموزش به ابزارهای ملموس و ناملموس نیاز است در همین راستا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی امری مؤثر در تجهیز کشور به این ابزارها و بهبود فرآیند آموزش است.

علیرضا نصر اصفهانی با انتقاد از شکل‌گیری برخی باورها در خصوص الزام وجود مؤسسات کمک آموزشی برای دانش آموزان، گفت: نباید این باور که آموزش و پرورش جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست،  اگر کسانی در این کشور درصدد این باشند که در جایگاه مدرسه، کلاس درس و معلم بنشینند، حتماً در اشتباه هستند.

صنعت آموزش در کشور مغفول مانده است

رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه صنعت آموزش از جمله صنایع مغفول در کشور است، گفت: در چنین نمایشگاه‌هایی فرصت برای احیای آن ایجاد می‌شود بنابراین باید تمرکز بیشتری بر آن صورت گیرد.

کوروش محمدی افزود: آموزش؛ سند توسعه و موجودیت هر جامعه است چنانچه شعاری در دنیا وجود دارد که می‌گوید، "آموزش مهم‌ترین عامل توسعه در دنیاست."

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی، اصلاح معضلات جامعه، کمبودهای تربیتی کودکان و موضوعاتی نظیر آن تنها با آموزش صحیح قابل رفع است.

محمدی تاکید کرد: بزرگ‌ترین ضعف کشورهای در حال توسعه، شیوه‌های اشتباه آموزشی است.

رمز ماندگاری نمایشگاه ها، بُعد اقتصادی و فرهنگی آن است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رمز ماندگاری نمایشگاه ها توانمندی آنها در دو بُعد اساسی اقتصادی و فرهنگی است زیرا نمایشگاه ها با حواس پنج گانه انسان ها در ارتباط است.

علی یارمحمدیان با بیان اینکه این نمایشگاه بعد از گذشت هشت سال به صورت تخصصی برگزار شد، یادآور شد: نمایشگاه یک رویداد تجاری و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که می توان همه ابعاد یک جامعه را در ویترین آن مشاهده کرد.

هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش با هدف ارتقای سطح علمی مردم اصفهان و ایجاد ارتباط دو سویه میان مردم و متولیان آموزشی آغاز شد.

به گزارش ایمنا، هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش شامگاه سه شنبه در ۲۳۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور ۳۸ موسسه آموزشی از استان اصفهان کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه، مدارس غیرانتفاعی، مهدکودک‌ها، مدارس و مجتمع‌های آموزشی، موسسات آموزشی کنکور و کمک‌آموزشی، ناشران کتب کمک‌ آموزشی، موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های علمی کاربردی و دانشگاه‌های دولتی، آموزشگاه‌های خصوصی زبان، آموزشگاه‌های مشاغل فنی و حرفه‌ای، فعالان حوزه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی و موسسات شاغل در مبحث خلاقیت و موفقیت حضور دارند.

کد خبر 381974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.