همدان به پویش کشوری «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوست

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: همدان با هدف جایگزینی دوچرخه و حمل و نقل پاک به جای خودرو، به پویش کشوری «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوست.

به گزارش ایمنا، احسان صباغی، با اعلام این خبر که همدان هم به پویش کشوری سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست، اظهار کرد: این همایش در سه‌شنبه‌های ایام هفته با حمایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان، تشکل‌های مردمی و پلیس راهور به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف این پویش جایگزینی دوچرخه و حمل و نقل پاک به جای خودرو است که از میدان قائم (عج) تا بلوار جوان در ساعت ۷ صبح برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: با انجام این پویش می‌توان گام مؤثری در خصوص این جایگزینی، ارتقای فرهنگ ایمنی و افزایش تعداد دوچرخه‌سواران و کاهش استفاده از خودرو برداشت.

صباغی افزود: امید می‌رود با همکاری شهروندان تعداد دوچرخه‌سواران را افزایش دهیم و از شهروندان می‌خواهیم به ما بپیوندند.

وی ابراز امیدواری کرد دوچرخه‌هایی که در منازل باقیمانده، از خانه‌ها خارج شود تا به این صورت سهم به سزایی در کاهش بار ترافیکی شهر داشته و شهری با هوای پاک داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان اضافه کرد: با بانک‌های طرف قرارداد مجموعه شهرداری هماهنگی‌هایی انجام شده است که اعطای وام‌های کم‌بهره به متقاضیان دوچرخه انجام می‌شود.

صباغی ادامه داد: این پویش دو ماه است که در همدان با همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان و با حمایت دفتر حمل و نقل استانداری، فرمانداری همدان و پلیس راهور انجام می‌شود.

کد خبر 381969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.