ایران در ردیف ۸۰ کشور دارای کشاورزی ارگانیک

نطنز_مجری برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی پایدار گفت: ایران در حال حاضر جزو ۸۰ کشور در دنیاست که نظم و نظام گواهی ارگانیک خود را دارد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد : بر اساس آمارهای بین‌المللی تا قبل از سال ۲۰۰۸ میلادی ایران دارای تنها ۱۵ هکتار برند ارگانیک رسمی معتبر بوده است، اما  پس از سال ۱۳۹۰ ه.ش با ابلاغ سند ملی توسعه کشاورزی ارگانیک و برنامه‌ریزی‌های نظام‌مند این دانش در کشور توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر جزو ۸۰ کشور در دنیاست که نظم و نظام گواهی ارگانیک خود را دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ضمن راه‌اندازی سیستم ملی ارگانیک از استانداردهای ملی و شرکت‌های بازرسی مربوط به فرآیند تطبیق و تولیدکنندگان داوطلب محصولات ارگانیک بهره‌مند است.

مجری برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی اضافه کرد: شمار فراوانی از محصولات کشاورزی ایران مانند انار، پسته، زعفران و خرما دارای برندهای ارگانیک ملی و بین‌ است.

شریفی‌مقدم خاطرنشان کرد:با توجه به قابلیت‌های خوب کشاورزی، ایران توانمندی قرار گرفتن در بین ۱۰ تا ۱۲ کشور نخست دنیا در توسعه کشاورزی ارگانیک را دارد، البته به این شرط که توجه و حمایت‌های بیشتری نسبت به این حوزه انجام شود.

وی یادآورشد: واحدهای که بتوانند خود را با استانداردهای ارگانیک تطبیق دهند، موفق به دریافت گواهی‌های رسمی و معتبر ارگانیک برای محصولات خواهند شد.

کد خبر 381948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.