خودکشی یک زن جوان از طبقه سوم/۷۸ هزار معلم نیاز داریم

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از مرگ ۵ نفر براثر ابتلا به تب کریمه کنگو و کشف ۱۱۹ کیلوگرم تریاک در پوشش مسافرت خانوادگی و خودکشی زن جوان پس از مشاجره با هسرش می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۶ تیر مأموران پلیس در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از سقوط زن جوانی خبر دادند، با اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن جوان به‌نام فرنوش ساکن طبقه سوم ساختمانی است که از آن سقوط کرده است.

ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن یک ساعت قبل از مرگش با همسرخود به خاطر اختلافات خانوادگی دعوا کرده بود. پس از آن شوهرش خانه را ترک و در را به روی فرنوش و دو فرزندش قفل کرده بود. وی نیز در حالی که به شدت عصبانی بود مقابل چشم پسر ۱۱ ساله و دختر ۶ ساله‌اش به بالکن خانه رفته و خودش را به پایین انداخته است.

به دستور بازپرس جنایی تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

نیاز به ۷۸ هزار معلم در کوتاه مدت در آموزش و پرورش

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجومعلم داریم و اما در مهر امسال از مرز  ۱۰۰ هزار دانشجومعلم می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حداقل ۷۸ هزار معلم نیاز دارد، گفت: در سال ۹۹، آموزش و پرورش ۳۲۰ هزار بازنشسته خواهد داشت و بازنشستگی ۳۴۰ هزار نفر در بعد از سال ۱۴۰۴ اتفاق خوبی برای ۹۳۰ هزار معلم نیست.

خنیفر به شهدای آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ،۴ هزار معلم شهید و ۱۲۰۰ دانشجومعلم شهید داریم که این در زمانی بوده است که ۴۰۰ مرکز تربیت معلم و ۱۰۰ هزار معلم داشتیم.

ابطال ۴۰ هزار طرح ترافیک خواص

معاون نظارت شورای شهر تهران از ابطال ۴۰ هزار کارت طرح ترافیک خواص خبر داد.

محمود میرلوحی امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت با بیان این که هم خوشحال و هم نگران هستیم که شاخص ششم آلودگی هوا یعنی ازن خود را نشان داده است، گفت: خوشحالیم از این بابت که پنج عامل قبلی رنگ باخته و حالا عامل ششم نمایان شده است واز طرف دیگر نگرانیم چرا که باید فکری به حال این شاخص آلودگی هوا بکنیم.

وی با اشاره به انتقادات درباره طرح ترافیک جدید با بیان این که این مسیر باید ادامه یابد گفت: ۴۰ هزار کارت ترافیک خواص را قطع کردیم و همه آن‌ها تلاش می‌کنند به نحوی با استفاده از تربیون‌هایشان که فعال‌تر از ما است به این طرح انتقاد کنند.

میرلوحی با بیان این که رقبای ما با ایجاد نارضایتی اساساً می‌گویند که ما هیچ کاری در این دو سال نکردیم گفت: از معاون حمل و نقل می‌خواهیم که در حوزه حمل و نقل گزارش ارائه کند تا همگان متوجه شوند که در این دو سال با چه سختی‌های توانستیم حمل و نقل تهران را اداره و توسعه دهیم.

۵ کشته از ابتدای امسال به دلیل ابتلا به تب کرمه کنگو

دکتر محمدمهدی گویا اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است و این بیماری از طریق گزش کنه به حیوانات منتقل می‌شود و آنها را بیمار می‌کند اما علائمی در حیوان ایجاد نمی‌کند که باعث تشخیص شود و ظاهر حیوان کاملا طبیعی است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اکثر موارد بیماری تاکنون در تمام طول سالهایی که این بیماری شناسایی شده است، مربوط به استانهای مرزی کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان بوده و امسال هم از ۵۴ مورد یاد شده، ۱۴ مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است و سه مورد از پنج مورد فوت شده نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند به صورت مستقیم از دام به انسان یا از طریق گزش انسان توسط کنه آلوده منتقل شود، خاطرنشان کرد: اکثر موارد این بیماری در افرادی دیده می‌شود که با دام سروکار داشته‌اند، چراکه بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش دام توسط کنه آلوده ایجاد می‌شود. 

کشف یک میلیاردی زغال قاچاق در ساری

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف زغال قاچاق از نوع چوب درخت تاغ به ارزش یک میلیارد ریال در ساری خبر داد.

سرهنگ مفخمی تصریح کرد: متهمان با قطع و انتقال چوب درخت تاغ از سایر استان ها به این شهرستان آن را به زغال تبدیل می کردند که در بازرسی از محل فعالیت آنان ۲ و نیم تن زغال آماده برای فروش کشف شد.

وی ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنان نیز پلمب شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با بیان این که قطع درختان از جمله درختان و درختچه های کمیاب تاراج منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، به مردم و شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

هر ایرانی سالانه ۱۰ بار به سیستم بهداشتی درمانی مراجعه می‌کند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان گستردگی خدمات درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: هر ایرانی به طور متوسط ۱۰.۳ بار در سال به سیستم بهداشتی درمانی مراجعه می‌کند. مراجعه ایرانی‌ها به سیستم‌های بهداشتی درمانی شامل مراجعه به پزشک، درمانگاه، بیمارستان، داروخانه و آزمایشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها در سال ۸۵۳ میلیون بار به سیستم بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: از مجموع مراجعه به سیستم بهداشتی و درمانی ۳.۴ بار به داروخانه‌ها است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این مراجعات را کاهش داد.

تاثیر سیاه‌دانه بر کبدچرب

نتایج یک تحقیق نشان داد مصرف روزانه «سیاه دانه» باعث کاهش التهاب و کاهش چربی رسوب شده در سلول‌های کبدی می‌شود.

با توجه به شیوع روز افزون کبد چرب غیرالکلی نیاز به راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این بیماری روز به روز بیشتر احساس می‌شود، زیرا عدم درمان بیماری منجر به پیشرفت آن به سمت سیروز کبدی می‌شود که درمان آن تنها با روش‌های پیچیده‌ای مانند پیوند کبد امکان پذیر است.

به گفته کارشناسان در حال حاضر تنها راهکار درمانی تأیید شده برای درمان کبد چرب تغییر سبک زندگی و کاهش وزن آهسته است.

مطالعات جدید نشان داد که مصرف روزانه دو گرم سیاه دانه در کنار رژیم کاهش وزن در مقایسه با کاهش وزن به تنهایی باعث کاهش التهاب و درصد چربی رسوب شده در سلول‌های کبدی می‌شود.

کشف ۱۱۹ کیلو تریاک در پوشش مسافرت خانوادگی

فرمانده انتظامی کهنوج از توابع استان کرمان گفت: یک قاچاقچی که به همراه اعضای خانواده اش تحت پوشش مسافرت قصد جابه جایی ۱۱۹ کیلو تریاک به مرکز کشور را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ "شاهپور بهرامی"در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان کهنوج با انجام کار اطلاعاتی از انتقال یک محموله موادمخدر در پوشش مسافرت خانوادگی به مرکز کشور آگاه شدند.

وی افزود: در این رابطه ماموران خودروی مورد نظر را در محور فرعی "کهنوج-بندرعباس" شناسایی کرده و با استقرار در این محور آن را متوقف کردند.

سرهنگ"بهرامی" گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۱۹کیلو و ۴۳۰گرم تریاک کشف و راننده که به همراه همسر و فرزندانش به نیت انتقال این مواد به مرکز کشور راهی جاده شده بود، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کهنوج خاطرنشان کرد: مواد کشف شده به همراه متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 381925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.