۲ درصد جریمه ماهیانه در صورت پرداخت نکردن عوارض خودرو

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: چنانچه عوارض خودرو در موعد مقرر خود پرداخت نـشود، مشمول ۲ درصد جریمـه به‌ ازای هرماه تأخیر خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه خبری شهرداری قم علی‌اصغر جدی با اشاره به بند «ب» ماده ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: بر اساس قانون مذکور، مالکان خودروهای سواری و وانت‌ دوکابین اعم‌ از تولید داخلی یا وارداتی مکلفند عوارض سالیانه خودروهای متعلق به خود را به نرخ ۱٫۵ در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا مجموع ارزش گمرکی (وارداتی) براساس قیمت‌های مندرج در جداولی که سازمان مالیاتی کشور اعلام می‌دارد به حساب شهرداری محل فعالیت واریز نمایند.

وی با تأکید بر اینکه چنانچه این عوارض در موعد مقرر خود پرداخت نـشود، مشمول ۲ درصد جریمـه به‌ ازای هرماه تأخیر خواهد شد، گفت: شهروندان باید در نظر داشته باشند با پرداخت این عوارض در سازندگی شهر مشارکت می‌کنند و سبب می‌شوند عمران و آبادی شهر، سرعت بیشتری به‌خود بـگیرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم درخصوص موارد مصرف عوارض خودرو، اظهار کرد: درآمد حاصل‌از این عوارض، صرف بهبود عبور و مرور، حمل‌ و نقل و بهبود محیط شهری می‌گردد.

وی با اشاره به ورود افراد سودجو در این‌ زمینـه، گفت: برخی افراد با طرح این ادعا که جرایم آنها قابل بخشودگی است و یا می‌توانند عوارض خود را در شهرهای دیگر با مبلغ پایین‌تر پرداخت نمایند، هشدار داد: کسانی‌که به این افراد مراجعه می‌کنند، مطمئن باشند دچار ضرر و زیان خواهند شد، زیرا درصورت برگشت به شهر محل دریافت عوارض باید بـطور مجدّد این عوارض را طبق قانون پرداخت کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یادآورشد: مالکان برای پرداخت عوارض می‌توانند به شهرداری مرکز قـم و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و یا از طریق سامانـۀ خدمات الکترونیکی شهرداری قـم بـصورت اینترنتی پرداخت نمایند.

کد خبر 381918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.