۳۰۰ مجتمع فرهنگی جدید در کشور ساخته می‌شود

شهرضا_معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ مجتمع فرهنگی در کشور وجود دارد و ۳۰۰ مجتمع هم در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اصغر کاراندیش امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: تنها ۱۵ درصد از اعتبارات حوزه فرهنگ به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد و مجموع اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سالیانه دولت سه درصد است که ۱۵ درصد از این سه درصد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد توزیع یارانه نقدی بین مطبوعات را جایگزین توزیع کاغذ کرده است، خاطرنشان کرد: سالانه به ۴۰۰ هزار تن کاغذ در کشور نیاز است که ۹۰ تن از این مقدار را مطبوعات مصرف می‌کنند این در حالی است که تاکنون کمتر از ۳۰ هزار تن کاغذ وارد کشور شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری یکصد مجتمع فرهنگی هنری به بخش خصوصی خبر داد و افزود: با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی شده تا مصوبه‌ای برای اداره مجتمع‌های فرهنگی هنری به صورت هیئت امنایی تصویب کنند.

کاراندیش عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ مجتمع فرهنگی در کشور وجود دارد و ۳۰۰ مجتمع نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۲۳۰ مجتمع در شهرستان‌ها ساخته می‌شود و ۷۰ مجتمع ملی است.

وی با بیان اینکه یکصد سینمای خصوصی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شده است، تأکید کرد: متأسفانه سرمایه‌گذاران تمایلی به احداث سینما در شهرهای کوچک ندارند، بنابراین سینمای دیجیتال و امید در شهرستان‌ها ایجاد شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت دو هزار تشکل قرآنی در کشور خبر داد و افزود: از حدود سه سال قبل برای بیمه قاریان قرآن ردیف اعتباری اختصاص داده شده است این در حالی است که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

کاراندیش با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر از هنرمندان بیمه تأمین اجتماعی شدند، اظهار کرد: این تعداد در سال گذشته به ۳۳ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

کد خبر 381912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.