۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
برداشت ۵۲ تن کلزا در شهرضا

شهرضا_مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از برداشت ۵۲ تن کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد.

رضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۲۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کاشت کلزا اختصاص داده شده است، اظهار کرد: رقم به کار رفته در این مزارع ریتمو فرانسه و حداکثر و حداقل عملکرد آن‌ها بین یک تا ۵.۳ تن در هکتار بوده است.

وی عنوان کرد: مجموعا از مزارع کلزا در شهرستان، ۵۲ تن محصول برداشت شد که بیشترین مقدار آن به مراکز خرید دولتی تحویل داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات برداشت غلات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات در مزارع شهرستان فعالیت می‌کنند که درصد بالایی از آن‌ها فرسوده و با عمر بالای ۱۰ سال هستند که این مسئله باعث افزایش ضایعات ناشی از برداشت و ایراد خسارت غیرقابل جبران به محصول غلات شهرستان شده است.

باقری با بیان اینکه عمر مفید کمباین‌ها ۱۰ سال با کارکرد حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار در سال است و پس از آن باید دستگاه از رده خارج شود، خاطرنشان کرد: نوسازی ماشین‌آلات زراعی نیازمند عزم ملی و اختصاص وام‌های کم‌بهره است.

وی با اشاره به پایان مرحله برداشت نیمی از محصول چغندرقند پاییزه این شهرستان، یادآور شد: تاکنون ۲۰۰ تن محصول با بازده ۳۵ تن در هکتار و عیار ۱۸ درصد برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه کشت پائیزه چغندرقند با هدف صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب و تأمین ماده اولیه شکر در شهرستان انجام شده است، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۹.۵ هکتار از مزارع چغندرقند پائیزه، افزون بر ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

کد خبر 381900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.