ارائه خدمات درمانی رایگان به گردشگران

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از ارائه خدمات درمانی برای مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: درمانگاه و کلینیک‌های مجموعه شهرداری تبریز آماده ارائه خدمات درمانگاهی رایگان برای مسافران تبریز هستند.

به گزارش ایمنا، محمدحسین حسن‌زاده در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی خدمات درمانی در کلینیک‌های امام رضا (ع) و الغدیر شهرداری تبریز با مبلغ اندکی به عنوان فرانشیز، به طور رایگان خدمات ارائه می‌کنند.

حسن‌زاده با اشاره به فعال شدن کلینیک الغدیر شهرداری تبریز از ابتدای امسال، افزود: به زودی در کلینیک الغدیر داروخانه و آزمایشگاه نیز برقرار می‌شود که علاوه بر کارکنان شهرداری، تمامی شهروندان می‌توانند از خدمات این دو کلینیک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز یکی از دایره‌های ستادی مجموعه بزرگ شهرداری است، گفت: فعالیت‌های این مجموعه شامل دو بحث مجزا است؛ موضوع سلامت که خود دو حوزه اعم از سلامت همکاران و خانواده آن‌ها و دیگری سلامت همشهریان است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در خصوص سلامت شهروندی وظیفه ما آگاهی، اطلاع‌رسانی و اصلاح رفتارهای همشهریان است که با ارگان‌های مربوط به این حیطه مثل دانشگاه علوم پزشکی همکاری داریم؛ همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از این موارد است؛ طبق آخرین آمار ۲۸ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال کشور در این طرح شرکت کردند که شهرداری تبریز هم در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای این طرح تلاش کرده است.

حسن‌زاده دومین مورد از فعالیت‌های این مجموعه را امور اجتماعی بیان کرده و افزود: معمولا شهرداری‌ها با خدمات و طرح‌های عمرانی در شهرها معروف هستند ولی در قانون شهرداری‌ها اصلی‌ترین وظیفه شهرداری این است که شهرداری مکلف به ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و سلامت برای شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری تبریز بحث‌های اجتماعی از اولویت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در تبریز هم حرکت‌های اجتماعی خوبی روی داده که نیازمند تقویت هر چه بیشتر است؛ برای مثال در بحث سرمایه‌های اجتماعی صندوق حمایت از مستمندان حرکت بزرگی است که هیچ دولت و شهرداری قادر به ایجاد آن نیست. اگر چنین مجموعه‌هایی در تبریز پای گرفته‌اند علت آن این است که در اینجا سرمایه‌های اجتماعی از بطن مردم و با علاقه آن‌ها شکل گرفته است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، در جوامع مختلف موردی که خیلی مورد توجه است همین سرمایه‌های اجتماعی هر شهری است.

حسن‌زاده با اشاره به جایگاه سمن‌ها در مجموعه شهرداری تبریز، گفت: سازمان‌های مردم نهاد حلقه‌های ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند و رابطه خوبی بین سمن‌ها و شهرداری وجود دارد.

وی گفت: در همین راستا در مردادماه سال جاری دوره توانمندسازی برای این سمن‌ها توسط شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 381898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.