پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات مرمت پل ورزنه اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات مرمت پل ورزنه به‌عنوان آخرین پل تاریخی بر روی زاینده‌رود در مسیر این رود به‌سمت تالاب گاوخونی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الهیاری با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به پایشهای دائمی بر روی پل‌های تاریخی زاینده رود، از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۷ با توجه به نیازهای مرمتی، طرح مرمت پل تاریخی ورزنه تهیه و عملیات مرمت آن در سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

او با اشاره به عملیات مرمت این پل تاریخی تاکید کرد: در دهه های گذشته از روی این پل تاریخی اتومبیل تردد می کرد، مرمتگران در ابتدا آسفالت روی عرشه پل را برداشتند و سپس عملیات سنگ فرش کردن عرشه پل آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: مرمت جان پناه‌های پل و همچنین طاق های طبقه زیرین پل و مرمت نماچینی بخش های مختلف این پل تاریخی از جمله بخشهای دیگر مرمت این اثر تاریخی است که با مبلغی بالغ بر ۴۶۰میلیون ریال ادامه دارد و امید می رود عملیات مرمت این پل تاریخی تا پایان تابستان امسال به اتمام برسد.

بر روی محور طبیعی زاینده رود در داخل استان اصفهان، ۱۱ پل تاریخی قرار دارد، پل تاریخی ورزنه به عنوان آخرین پل تاریخی زاینده رود در مسیر این رود به سمت تالاب گاو خونی شناخته می شود، این پل متعلق به اواخر دوران صفوی بوده و در سال ۱۳۵۷ به شماره ۱۴۳۴ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

کد خبر 381892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.