نگاه چند بعدی در رفع آسیب‌های اجتماعی ضروری است

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید نگاه به آسیب‌های اجتماعی در اصفهان چند بعدی باشد تا بتوان رفع آنها را ساماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در بازدید از دفاتر تسهیلگری آسیب‌های اجتماعی اصفهان در منطقه ملک‌شهر با بیان اینکه نگاه تک بعدی در رفع آسیب‌های اجتماعی یکی از چالش‌های کنونی جامعه است، اظهار کرد: نگاه تک بعدی به معضلاتی چون اعتیاد و وابسته دانستن اعتیاد فقط به معضل فقر یا والدین باعث عدم حل این مشکلات در جامعه می شود، چرا که عمده معضلات آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد نیازمند یک نگاه چندبعدی برای حل آن است.

وی خاطرنشان کرد: بروز اعتیاد وابسته به فقر، تربیت والدین، محیط خانه، دوست ناباب و چند ده دلیل دیگر است،  بنابراین نگاه سیستماتیک  و علمی به آسیب های اجتماعی راهکار حل مشکلات است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای روش علمی در خصوص حل آسیب‌های اجتماعی باعث ایجاد یک تصویر دقیق از آسیب های اجتماعی می شود، افزود: البته این روش در همه دنیا مرسوم است، بنابراین باید توجه داشت اعتیاد و طلاق و کودکان کار چه بسا خود یک معلول هستند.

همچنین نوید بابایی، مدیر عامل  دفتر تسهیلگری وتوسعه محله ذیل انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی منطقه ملک شهر به بیان روند کاری این دفتر  و رسالت شکل گیری این دفاتر پرداخت و افزود: حضور مسولین در مناطق حاشیه شهر سبب دلگرامی مردم و فعالان اجتماعی است .

بابایی به مواردی چون مبارزه با فساد، مطالبه عدالت اجتماعی و رفع تبعیض مالی ، حضور مستمر مسئولین در مناطق حاشیه شهر اصفهان و وضع قانون های حمایتی از گروههای آسیب پذیر در این مناطق اشاره کرد که در مبارزه چندبعدی با آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

وی با بیان اینکه قانون حمایتی خوبی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد در کشور نداریم ولازم است چنین اتفاق مبارکی رقم بخورد، ادامه داد: با این روش روند خدمت رسانی انجمن ها قانونمندتر می‌شود و شاخصه های انگیزشی برای نیروهای فعال در این عرصه افزایش می‌یابد.

کد خبر 381883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.