تلفیق دانش و کارآفرینی، رمز موفقیت دانشگاه‌ها

لنجان_سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر با بیان اینکه تلفیق دانش و کارآفرینی رمز موفقیت دانشگاه‌هاست، گفت: توجه ویژه دانشگاه‌ها به مباحث پژوهشی و کاربردی سبب افزایش مقالات علمی ایرانی در مجامع جهانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، پدرام پورشبانان در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه سیاستگذاری‌های انجام شده در این دانشگاه با هدف توسعه کارآفرینی بوده است، اظهار کرد: در سالیان گذشته توجه ویژه دانشگاه‌ها به مسائلی چون آموزش‌ و پژوهش سبب شده تا نیروهایی مجرب و آموزش دیده تربیت شوند که بتوانند گام‌های موثری برای توسعه کشور بردارند.

وی با بیان اینکه تلفیق دانش و کارآفرینی رمز موفقیت دانشگاه‌هاست، عنوان کرد: توجه ویژه دانشگاه‌ها به مباحث پژوهشی و کاربردی سبب افزایش مقالات علمی ایرانی در مجامع علمی جهانی شد.

سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر ارتقای سطح مهارت و کارآفرینی را از رسالت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: تلاش شده فرهنگ مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی تبدیل شود.

پورشبانان با اشاره به موقعیت جغرافیایی دانشگاه علمی‌کاربردی زرین‌شهر، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده می‌توان صدها کارآفرین برتر در شهرستان تربیت کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی در حوزه کارآفرینی با استفاده از ظرفیت کارآفرینان نمونه استان اقدام به برگزاری همایش برای دانشجویان کرده و تلاش شده تا با برگزاری ورکشاپ مهارت آنان افزایش یابد، زیرا ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنایع‌دستی، گیاهان دارویی، خدمات شهری و کشاورزی در شهرستان وجود دارد که باید از آن‌ها به درستی استفاده شود.

سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر ثبیت و تقویت صنایع بومی و مهارتی را از رسالت‌های این مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد همگرایی بین دانشگاه و صنعت و تقویت هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها می‌تواند مسیر شکوفایی استعداد دانشجویان را هموار کرده و باعث پیوند دانشگاه و صنعت شود.

کد خبر 381877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.