کارگروه آب در پی رفع شایعات غلط در حوزه آب است

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از اهداف ایجاد تعامل با دیگر بهره‌برداران حوزه زاینده‌رود از بین بردن شایعات و رفع ابهامات است چرا که متاسفانه شایعات نادرست بسیاری در اذهان فعالان حوزه آب دیگر استان‌ها شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در خصوص سفر کارگروه آب شورای شهر اصفهان به شهر یزد اظهار کرد: در راستای ایجاد همبستگی بین فعالان حوزه آب در استان‌های بهره‌بردار، مصوبه‌ای در کارگروه تخصصی آب شورای شهر داشتیم که بنا شد با هدف ترویج ملی بودن حوزه آبریز زاینده‌رود بین استان‌های بهره‌بردار تعامل و همبستگی فرهنگی اجتماعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اولین اقدام ایجاد تعامل با فعالان حوزه آب در استان یزد بود، افزود: کارگروه آب شورای اسلامی شهر با همکاری شهرداری اصفهان این ارتباط را با استان یزد برقرار کرد و هفته گذشته سفری به استان یزد انجام و مباحث مشترک بین دو کارگروه مطرح شد که نتایج خوبی دربرداشت.

رییس کمیسیون اجتماعی با اشاره به صدور بیانیه‌ای مشترک با فعالان حوزه آب استان یزد گفت: در چارچوب این بیانیه نگاه ملی و مشترکی به حوزه آب شد که پرهیز از رفتارهای سیاسی در موضوع آب و همبستگی بین فعالان و مردم دو استان در خصوص به رسمیت شناختن حقابه‌ها و محیط زیست و بهره‌برداران آب زاینده‌رود در دو استان مطرح شد.

وی با اشاره به اهمیت پرهیز از تنش و رفتارهای تحرک‌آمیز اظهار کرد: باید بحث آب حوزه زاینده‌رود را یک موضوع ملی بدانیم که برای ساکنان این دو استان که بهره‌بردار این حوزه در مباحث شرب، کشاورزی، محیط زیست و صنعت هستند.

محمدی یکی از اهداف این تعامل را از بین بردن شایعات و رفع ابهامات دانست و اظهار کرد: ابهامات و شایعات نادرست بسیاری در اذهان فعالان حوزه آب دیگر استان‌ها شکل گرفته است و در این تعامل با استان یزد اولین قدم در راستای همبستگی بین استان‌ها و مردم بهره‌بردار از زاینده‌رود برداشته شد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی با استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری این تعامل انجام می‌شود، افزود: در حال بررسی برای دیدار با دو استان دیگر هستیم که مورد استقبال آنها هم واقع شده است چرا که درپی این ارتباط هماهنگی موثری بین انجمن‌ها و سمن‌های محیط زیستی و مسئولین ایجاد می‌کند و این تعامل شکل گرفته و تببین از موضوعات آب بسیار موثر واقع شده چرا که بسیاری مسائل به صورت مبهم، غیررسمی و تنش‌آمیز بین رسانه‌ها و فعالان آب مطرح شده که این تعاملات باعث برطرف شدن این ابهامات و روشن شدن مسیر برای ایجاد همبستگی و کمک به جریان حل مشکلات حوزه زاینده‌رود است.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی اصفهان با تاکید بر غلط بودن برخی اطلاعات دیگر استانها افزود: برخی اطلاعات به صورت غلط به دیگر استان‌ها منتقل شده که بیشتر عامل ایجاد تنش است تا حل مشکل آب به عنوان مثال در رابطه به سرانه آب اصفهان یا میزان فضای سبز اصفهان اطلاعات غلطی وجود داشت تا این حد که مطرح شد فضای سبز اصفهان در سالهای خشکسالی چندین برابر گسترش یافته در حالی که استان اصفهان بر طبق مستندات در این زمینه کاهش هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شروع راه رفع ابهامات و اطلاعات غلط هستیم، گفت: با ایجاد همبستگی بین همه فعالان حوزه آب و همکاری کارگروه‌هایی که در دیگر استان‌های بهره‌بردار فعال هستند امیدواریم با همکاری رسانه‌ها با نگاهی منطقی و معتدل به مثبت سازی روابط بهره‌برداران حوزه زاینده‌رود کمک کنیم.

محمدی با ابراز امیدواری از همراهی مردم و فعالان حوزه محیط زیست بتوانیم آب را مدیریت کنیم، اظهار کرد: اگر مدیریت توزیع آب درست باشد حقابه‌های صنعت، کشاورزی، محیط زیست و شرب اصفهان و استان‌های دیگر به راحتی قابل استحصال است بدون اینکه هیچ آسیبی به استانی داشته باشیم.

کد خبر 381875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    هروقت تونستید مشکل زاینده رودا که خودتون درست کردید را حل کنید میتونید با قدرت جلوی زیاده خواهی بقیه بایستید