جایگاه علمی ایران در توسعه علمی منطقه موثر است

وزیر علوم و فناوری پاکستان گفت: ایران داری نقش بسیار مهمی در بنیاد علمی اکو است و یکی از کشور های پیشرو در حوزه علم و فناوری محسوب می شود. جایگاه علمی ایران تاثیر زیادی در توسعه علمی منطقه و پیشبرد اهداف بنیاد اکو خواهد داشت.

چادری فواد حسین در حاشیه چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو که امروز سه شنبه_۱۸ تیرماه_ در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اظهار خوشحالی از میهمان نوازی اصفهانی ها اظهار کرد: بنیادملی اکو دارای نقش بسیار مهم علمی در میان کشور های عضو است. علم و فناوری یکی از مهم ترین عوامل توسعه کشور ها و برون رفت مردم از وضعیت بد معیشتی و فقر است.

وی افزود: یکی از سیاست های بنیاد علمی اکو توسعه علم و فناوری در کشور های عضو و منطقه است. کشور های عضو بنیادملی اکو از جمله ایران و پاکستان باید همکاری های علمی خود را تحت روابط این سازمان توسعه دهند.

وزیر علوم و فناوری جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به نقش ایران در بنیاد علمی اکو خاطر نشان کرد: ایران داری نقش بسیار مهمی در بنیاد علمی اکو است و یکی از کشور های پیشرو در حوزه علم و فناوری محسوب می شود. جایگاه علمی ایران تاثیر زیادی در توسعه علمی منطقه و پیشبرد اهداف بنیاد اکو خواهد داشت.

فواد حسین ادامه داد: مشکلاتی که کشور های عضو در بنیاد ملی اکو به آن می پردازند تنها مشکلات علمی خود این کشور ها نیست بلکه مربوط به منطقه و جهان می شود. مشکل آب، یکی از مهم ترین مشکلات منطقه و جهان است و بنیاد علمی اکو تلاش می کند تا با راهکار های علمی و بکارگیری فناوری های روز بتواند این مشکل را حل کند. کشور های عضو اکو برای حل مشکلات منطقه ای تلاش می کنند.

کد خبر 381872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.