پژوهش علمی آسیب‌های اجتماعی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفت

بر اساس مصوبه شورای شهر اصفهان، شهرداری می‌تواند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای انجام پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی اصفهان اعتبار تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه RFP پروژه پژوهشی "شناسایی و تحلیل مناسب آسیب‌های اجتماعی کلانشهر اصفهان" در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد.

کوروش محمدی در این خصوص با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی حوزه پژوهش معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان مطرح شده است، اظهار کرد: پروژه‌های پژوهشی مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از پیچیده‌ترین مطالعات هستند به ویژه در سطح میدانی و شیوع شناسی، این پروژه به دنبال شناسایی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان این موضوع را بررسی کرده‌ایم، افزود: باید توجه داشت که در گذشته اغلب این پروژه‌ها مورد بی توجهی و در حوزه‌های غیر تخصصی قرار گرفته و آسیب‌های جدی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه این فراخوان تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی شهرداری اعلام خواهد شد، ادامه داد: باید توجه داشت که در این فراخوان شرایط به گونه‌ای اعلام شود که تنها دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم در این مزایده شرکت کنند.

وی افزود: قرار است نتایج حاصل از این پژوهش در کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از کمیسیون اجتماعی و  محیط زیست شورای شهر،  کارشناسان حوزه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری اصفهان مورد بررسی و داوری قرار گیرد.

محمدی اضافه کرد: همچنین نمایندگان این سه نهاد در خصوص روند انجام پژوهش‌ها نیز نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار اتاق فکر در استانداری، دادگستری، نیروی انتظامی ودانشگاه اصفهان در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، ادامه داد: هیچ یک از این نهادها حوزه معتبر علمی برای برنامه‌ریزی هایشان ندارند و همه برای اولویت بندی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دچار مشکل هستند و نتایج این پژوهش‌ می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

کوروش خسروی نیز در این خصوص با بیان اینکه انجام مطالعات کتابخانه‌ای در این زمینه ضروری است، اظهار کرد: دانشجویان زیادی در پایان نامه و تحقیقات خود این برنامه ها را انجام داده اند و باید از این اطلاعات در این زمینه استفاده شود.

گفتنی است کمک ۱۵۰ میلیون تومانی شهرداری اصفهان برای انجام پژوهش در حوزه آمار علمی آسیب‌های اجتماعی در اصفهان با رای اکثریت اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

کد خبر 381865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.