تحویل ریاست بنیاد علمی اکو به ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون ریاست بنیاد علمی اکو در اختیار کشور پاکستان بود اما در این نشست ریاست بنیاد به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد و امیدواریم در توسعه علمی منطقه نقش آفرین باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی، امروز_۱۸ تیرماه_ در حاشینه چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد علمی اکو برای هماهنگی و توسعه علم و تکنولوژی بین کشورها فعالیت می‌کند که دبیرخانه آن در پاکستان قرار دارد و این نشست برای توسعه اقدامات عملیاتی برای مشارکت در دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و انتقال تجربیات با استفاده از محققان اساتید و دانشجویان است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سوابق تاریخی به هم نزدیک هستند و این همکاری می‌تواند به توسعه پایدار منطقه در همه جهات به‌ ویژه ثبات سیاسی آن کمک کند و امیدواریم این نشست برای تدوین نقشه راه رسیدن به این هدف قدم بردارد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس این بنیاد تا کنون پاکستان بود و در این جلسه ریاست بنیاد به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و امیدواریم در ادامه فعالیت‌های قبلی با تأثیرگذاری بیشتر دستاوردهای علمی بر توسعه منطقه کمک کنیم.

غلامی افزود: با توجه به جایگاه علمی اعضای این بنیاد به‌ خصوص ایران، پاکستان و ترکیه بر تلاش بیشتر برای زمینه‌سازی تعریف فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و انتقال تجربیات و دانش فنی بین کشورها برای کاهش گرفتاری‌های وابستگی به کشورهای توسعه یافته تأکید شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: مشکلات زیست‌محیطی، ارتباط اقتصادی بین کشورهای عضو و آینده‌پژوهی گسترش علم برای حرکت پا به پای سایر کشورهای جهان از مسائل مهم مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 381859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.