کواکبیان: با شایعه‌سازان برخورد شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: هیئت رییسه مجلس، ادعای واگذاری آپارتمان به برخی نمایندگان در قبال انصراف از استیضاح را بررسی و اسامی نمایندگان و وزرا را اعلام کند. ‏شفافیت و برخورد جدی، اعتماد عمومی به ارکان حکومت را افزایش می دهد.

به گزارش ایمنا، ‏مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در صفحه توییتر خود آورده است: «امیدوارم هیئت رئیسه مجلس، ادعای واگذاری آپارتمان به برخی نمایندگان در قبال انصراف از استیضاح را بررسی و اسامی نمایندگان و وزرا را اعلام کند. ‏شفافیت و برخورد جدی، اعتماد عمومی به ارکان حکومت را افزایش می دهد ‏و اگر این موضوع ربطی به مجلس دهم  ندارد حداقل باشایعه سازان برخورد شود.»

جواد کریمی قدوسی نماینده‌ عضو جبهه پایداری در مجلس دهم به اظهارات عجیب و غریبش که همیشه تکذیب می شد معروف شده بود؛ اما حالا ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد مدتی ست که گوی رقابت را از کریمی‌قدوسی ربوده و ادعاهایی مطرح می‌کند که با واکنش و تکذیب دستگاه‌های دولتی و نظارتی مواجه می‌شود.

او چندی پیش اظهاراتی را درباره وجود کارتخوان‌هایی در دفتر زنگنه مطرح کرد و گفت این کارتخوان ها گردش ۱۰ میلیاردی داشته اند. ادعایی که به سرعت تکذیب شد. تیر بعدی اظهارات دلواپسانه این عضو فراکسیون ولایی نیز به وزارت نفت و زنگنه خورد؛ جایی که او مدعی شد یک باند در وزارت نفت نفوذ کرده است. این ادعا نیز از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تکذیب شد.

ابوترابی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به وجود فساد در مجلس مدعی شد «برای استیضاح برخی وزرا در مجلس شاهد فسادهایی هستیم. در استیضاح وزرا، لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده، یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این‌چنینی هم وجود دارد.»

لیستی که ابوترابی از آن یاد کرده است، هم مربوط به دوره‌های قبل و هم مربوط به این دوره و مجلس دهم است. گویا شورای نگهبان بر اساس این لیست صلاحیت برخی از آپارتمان‌ بگیران مجلس نهم را برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس رد کرد.

درخواست برای حوزه انتخابی اما به کام نماینده‌ای که محبوب می‌شود

گاهی نمایندگان بدون اینک چشم به دریافت آپارتمان یا هر هدیه دیگری داشته باشند، در رایزنی و لابی با وزیر مربوطه، امضای خود برای استیضاح را پس می‌گیرند. موضوع رایزنی، دریافت برخی تسهیلات امکانات و نگاه ویژه به حوزه انتخابیه‌ای است که از آن به مجلس راه‌ یافته‌اند. متاسفانه در نگاه عام شاید کار نماینده تلاش برای رشد و توسعه شهر و روستایی است که مردمش به او رای داده‌اند تا پیشرفت را برایشان به ارمغان بیاورد؛ اما وقتی عمیق‌تر می‌شویم، نتیجه این دریافت امکانات و تسهیلات، تضمین رای‌ آوری در انتخابات‌ آینده است، یعنی سرمایه کشور در مسیری صرف می‌شود که دوره نمایندگی شخص خاصی تداوم یابد.

اما نجات‌الله ابراهیمیان یکی از اعضای شورای نگهبان در گفت‌وگویی با اشاره به ادعای ابوترابی گفت: من از این موضوع خبری ندارم و الان از شما می‌شنوم.

کد خبر 381855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.