قیمت ملک به میزان افزایش وام بالا می‌رود

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن، گفت: بازار مسکن به جای تسهیلات خرید به افزایش وام ساخت‌و‍ ساز نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، مجید کیانپور با اشاره به ضرورت افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن، گفت: در شرایط کنونی برخی به دنبال افزایش وام خرید مسکن هستند، اما به نظر من افزایش تسهیلات موجب تحریک بازار برای افزایش قیمت املاک می شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اگر وام خرید مسکن افزایش یابد، عملا مالکان به افزایش قیمت فروش کاذب ملک خود ترغیب می شوند و از طرف دیگر خریداران نیز با توجه به افزایش تسهیلات به سمت خرید مسکن می روند، اما به دلیل تشدید همزمان قیمت با افزایش میزان وام، در نهایت خریداران موفق به خرید مسکن نمی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تسهیلات ساخت مسکن از اولویت بالایی برخوردار است، زیرا با تحقق این مسئله، میزان ساخت و ساز در کشور بالا رفته و بازار مسکن وارد رونق می شود که این موضوع به نفع اقتصاد کشور است، زیرا بازار مسکن نقش و تأثیر ۳۰ درصدی در اقتصاد دارد.

کاهش قیمت مِلک نتیجه افزایش وام ساخت‌و ساز مسکن

کیانپور ادامه داد: افزایش وام ساخت و ساز مسکن موجب تولید گسترده مسکن در کشور می شود که این رویکرد نتیجه ای به غیر از افزایش عرضه و کاهش تقاضا و در نهایت کاهش قیمت مسکن ندارد، بنابراین نفع افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن بسیار بیشتر از نفع افزایش وام خرید مسکن است.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی به دنبال افزایش ۶۰ درصدی میزان تسهیلات ساخت و ساز مسکن است که این مسئله می تواند کمک شایانی به سازندگان برای تولید بیشتر مسکن کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 381851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.