تنها ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهر اصفهان کولر ندارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تنها حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس معادل حدود ۲۳ درصد از اتوبوس‌ها به دلیل نبود تجهیزات و شرایط اقتصادی کولر ندارد.

قدرت‌ افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموع ۱۶۷ دستگاه اتوبوس شامل ۱۳۱ دستگاه اتوبوس دولتی و ۳۶ دستگاه مربوط به اتوبوس‌های بخش خصوصی نیاز به تعمیر کولر دارد.

وی با اشاره به دلیل روشن نکردن کولر اتوبوس توسط بعضی رانندگان شرکت واحد، تصریح کرد: اتوبوس‌های کولرداری که کولر آنها روشن نیست، به علت آماده نشدن تجهیزات و قطعات آنها که درگیر با مسائل مالی، اقتصادی، پاسخگو نبودن به استعلام‌ها توسط تأمین‌کنندگان، افزایش چند برابری قیمت‌ها و محدودیت‌های قانونی برای خرید به واسطه تغییر قیمت‌ها است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تجهیز کولر اتوبوس‌ها آغاز شده بود، اما به دلیل وجود مشکلات اقتصادی این شرکت با مشکلات زیادی مواجه شد، گفت: امیدواریم با مساعدت شهرداری مشکل کولر اتوبوس‌ها در تیرماه برطرف شود و همشهریان با مشکل گرما در اتوبوس روبه‌رو نباشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح توقعات شهروندان با توجه به فعالیت سامانه های تندرو و اتوبوس های BRT کولر دار، سریع و با کرایه ارزان افزایش یافته است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز فاقد کولر در چرخه حمل ونقل اتوبوسرانی شهر اصفهان وجود دارد که قدرت موتور آن جوابگوی کولر نیست و امکان نصب کولر بر روی آنها وجود ندارد.

افتخاری ادامه داد: اتوبوس‌های بنز، رنو و شهاب مدلهای قدیمی بالای ۱۰ سال است که مجهز به کولر نبوده و در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها، هزینه نصب کولر بر روی هر کدام از آنها که در حال فرسودگی هستند، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، از این رو ترجیح می‌دهیم این اتوبوس‌ها در خطوط مختلف توزیع شود.

وی تاکید کرد: در خصوص اعتراض شهروندان به وجود اتوبوس‌های فرسوده در منطقه یا محله سکونت خود، ضمن تایید وجود ناوگان فرسوده در تمام خطوط اتوبوسرانی و بالا بودن عمر متوسط ناوگان (بیش از ۹سال) سعی شده توزیع مناسبی از اتوبوس‌های جدید و اتوبوس‌های قدیمی‌تر در تمام خطوط و مناطق شهری به نسبت جمعیت و میزان مسافر صورت پذیرد.

کد خبر 381850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.