مردم خواستار تیم ملی هجومی هستند/ لیگ برتر به دو قسمت تقسیم شده است

یک کارشناس فوتبال گفت: در مجموع مردم ایران خواستار یک تیم هجومی هستند اما تیمی موفق است که خوب حمله و دفاع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول کربکندی در رابطه با لیست دعوت شده به تیم ملی فوتبال اظهار کرد: لیست تیم ملی را به طور دقیق ندیده‌ام اما این مسئله که بازیکنان گمنام به تیم ملی دعوت شده‌اند، کار مثبتی است. یک مربی که اشراف کاملی بر روی فوتبال ما ندارد، حرکت بسیار درستی انجام داده زیرا ممکن است در این لیست بازیکنانی باشند که با تفکرات مربی هماهنگی بیشتری داشته باشند و این مسئله که ویلموتس می‌خواهد همه بازیکنان را در تمامی سطوح ببیند، حرکتی بسیار تحسین برانگیز است. بازیکنان شناخته شده و ثابت تیم ملی به راحتی از طریق ویدیو بازی‌ها و سابقه‌شان قابل شناسایی هستند اما بازیکنان گم نام که اطلاعات فنی کمتری از آن‌ها موجود است، باید از این طریق شناسایی شوند.

این کارشناس فوتبال افزود: این کار را کارلوس کی روش نیز در تیم ملی کم و بیش انجام می‌داد و این باعث می‌شد که انتقاد از مربی کم شود و هم مربی برای تفکرات فنی‌اش، به بازیکنان جدیدی می‌رسد که به وی کمک زیادی خواهند کرد. در مجموع این حرکت را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: مسئله تهاجمی کردن فوتبال، فقط یک تفکر نیست و باید آموزش داده شود؛ برای مثال کارلوس کی روش نیز با چهار سال کار کردن بر روی تیم ملی، آن را از نظر مسائل دفاعی قدرتمند کرد و با این که ویلموتس یکی دو بازی به صورت هجومی بازی کرده و گفته که می‌خواهد تفکر تیم ملی را به سمت فوتبال هجومی ببرد اما این کار بدون آموزش میسر نیست. اگر تیم ملی به فوتبال هجومی روی بیاورد، ممکن است در ضد حمله‌ها و در فاز دفاعی آسیب پذیر باشد و از این جهت باید این مسائل به درستی و به کلی آموزش داده شوند و سپس به اجرا در بیایند. در مجموع مردم ما خواستار یک تیم هجومی هستند اما تیمی موفق است که خوب حمله کند و خوب دفاع کند.

پول ضامن موفقیت نیست

کربکندی در مورد لیگ برتر ایران و خریدهای تیم‌ها افزود: در لیگ ایران چند تیم هستند که سرمایه گذاری‌های کلان دارند و همه بازیکنان مورد نیازشان را جذب می‌کنند. طبیعی است که به همین دلیل لیگ ایران به دو قسمت تبدیل می‌شود و  آن‌ها متناسب با هزینه‌شان می‌توانند بازیکن مورد نظرشان را بگیرند اما بیشتر تیم‌های کشور باید متناسب با بضاعتشان بازیکن بخرند و توانایی خرید هر بازیکنی را ندارند. تاریخ نشان داده که فقط پول نمی‌تواند ضامن موفقیت باشد و یک تیم جوان و با انگیزه می‌تواند تیم‌های بزرگ را متوقف کند.

وی تصریح کرد: با این حال، سرمایه گذاری فاکتور مهمی است و تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که به دنبال قهرمانی هستند، برای آن هزینه هم می‌کنند و احتمال موفقیت آن‌ها می‌تواند بیشتر باشد.

کد خبر 381842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.