"تای چی" چیست و برای قلب تا چه میزانی مفید است؟

رییس کمیته تای چی چوان استان اصفهان گفت: این سبک باعث اکسیژن رسانی بیشتر به خون و حفظ سلامت قلب و هماهنگی عصب و عضله می‌شود.

رسول صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سبک تای چی چوان یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های ووشو است و پیشینه آن حدود سه هزار سال است؛ در ابتدا سبک مبارزه این رشته نمایان‌تر بود و پس از گذشت زمان، بیشتر به سمت تمرکز، آرامش، قدرت و هماهنگی عصب و عضله حرکت کرد.

وی ادامه داد: سبک های دیگر ووشو سرعتی هستند اما تای چی چوان با آرامش اجرا می‌شود و هدف این سبک برای بالا بردن تمرکز است.

رییس کمیته تای چی چوان استان اصفهان اظهار کرد: تای چی چوان در استان "هنان" و در روستای "چن جیاگو" متولد شده و این سبک در سال ۱۳۶۸ توسط استاد "حسین داوودی پناه" وارد ایران شده است.

صادقی ادامه داد: این رشته علاوه بر هماهنگی عصب عضله، به تقویت سیستم تنفسی انسان کمک می‌کند و وقتی سیستم تنفسی انسان تقویت می‌شود اکسیژن بیشتری به خون می‌رساند و پمپاژ قلب را افزایش داده و اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد که این سبب شده پیشگیری زیادی در بیماری‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه : افرادی که دارای بیماری قلبی هستند به تایچی روی می‌آورند، ادامه داد: با بیمارستان چمران همکاری داشتیم که نتیجه بسیار خوبی داشت. ورود افراد سالم به این رشته باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی می‌شود و در سنین بالا برای کنترل لرزش دست مفید است.

رییس کمیته تای چی چوان استان اصفهان در خصوص شناخت مردم از این سبک ورزشی گفت: شناخت و علاقه مردم به تای چی چوان بیشتر از سبک های دیگر است و افراد تمایل بیشتری برای ورزش در این سبک دارند.

صادقی اظهار کرد: زمانی که علیرضا خسروی مسئولیت این سبک را بر عهده گرفت وضعیت و شناخت آن بهتر شد و در رسانه‌ها نیز حمایت بیشتری از تای چی چوان صورت گرفت.

کد خبر 381841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.