آماده همکاری برای حل مشکلات منطقه‌ای آب هستیم

وزیر علوم و تحقیقات پاکستان گفت: یکی از موضوعات مهم بین کشورهای منطقه، مشکل آب است دولت پاکستان علاقمند به همکاری در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین فواد، وزیر علوم و تحقیقات پاکستان و رییس هیئت امنای بنیاد علمی اکو، در دیدار با استاندار اصفهان با قدردانی از میزبانی خوب اصفهان اظهار کرد: دیداری از میدان نقش جهان داشتم و از آثار این میدان لذت فراوان بردم.

وی با ابراز امیدواری افزایش همکاری‌های بین دو کشور افزود: از خانه ریاضیات اصفهان بازدید کردم و امیدوارم بتوانیم در زمینه تبادل دانشجو در رشته‌های ریاضیات و هنر همکاری بیشتری داشته باشیم.

وزیر علوم و تحقیقات پاکستان با اشاره به توجه نخست‌وزیر پاکستان به موضوعات اشتغال‌زایی تصریح کرد: اشتغال‌زایی و کارآفرینی موضوع مهمی است و علاقمندیم در خصوص صنعت فرش همکاری‌هایی با ایران و اصفهان داشته باشیم.

حسین فواد با تاکید بر نقش مهم علم و فناوری در تغییر وضعیت کشور پاکستان، اظهار کرد: نقش بنیاد علمی اکو در توسعه علمی و اقتصادی کشورها، نقش مهمی است و حضور کشورهایی چون ایران می‌تواند در تقویت این نقش بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت مالی کشورها از بنیاد اکو گفت: یکی از موضوعات مهم بین کشورهای منطقه، حل مشکلات آب است که دولت پاکستان علاقمند به همکاری با ایران در این زمینه می‌باشد.

وزیر علوم و تحقیقات پاکستان با مهم خواندن همکاری‌های منطقه‌ای تصریح کرد: مباحث کشورها به یکدیگر مربوط است و هیچ کشوری نمی‌تواند بدون همکاری با دیگر کشورها مشکلات خود را حل کند، چرا که برخی مسائل باید با تعامل و همکاری کشورهای منطقه‌ای حل شود.

وی با ابراز امیدواری از افزایش همکاری‌ها بین ایران و پاکستان، خاطرنشان کرد: اصفهان جاذبه‌های فرهنگی هنری بسیاری دارد و امیدواریم استاندار اصفهان به لاهور پاکستان سفر کند.

کد خبر 381839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.