بومی‌گزینی، اولویت استخدام صنایع مبارکه

مبارکه_فرماندار مبارکه گفت: یکی از شرایط اصلی استخدام جوانان در صنایع این شهرستان بومی بودن است و همواره بخشی از اولویت استخدام در فراخوان‌های استخدام آنان اختصاص پیدا می‌کند.

حمیدرضا عصارزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه با بیان اینکه صنعتی بودن از ویژگی‌های اصلی این شهرستان‌ است و نسبت به شهرستان‌های غیرصنعتی مانند فریدن و چادگان آب و هوای بدتری دارد، اظهار کرد: فولاد مبارکه از سه سال گذشته تا کنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع آلایندگی هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل حادی در صنایع و شهرک‌های صنعتی این شهرستان وجود ندارد، اما تحریم‌های اقتصادی تنگناها و مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی این شهرستان بوجود آورده است.

فرماندار مبارکه اضافه کرد: ۲۸۰ واحد صنعتی فعال کوچک و بزرگ در این شهرستان وجود دارد که فولاد مبارکه، سیمان سپاهان و پلی‌اکریل از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود.

عصارزادگان تصریح کرد: بطور تقریبی هر ۱۰ روز یکبار جلسه‌ای برای بررسی وضعیت صنایع و رسیدگی به مشکلات این واحدها در شهرستان  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد زیاد جوانان بیکار در این شهرستان خاطرنشان کرد: آماری از تعداد افراد بیکار در این شهرستان نداریم، اما با توجه به صنعتی بودن شهرستان تعداد بسیاری از دیگر نقاط استان و کشور به مبارکه مهاجرت کرده‌اند.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه آمار بیکاری این شهرستان نسبت به شهرستان‌های دیگر بالاتر است، تأکید کرد: یکی از شرایط اصلی استخدام جوانان در صنایع این شهرستان بومی بودن است و همواره بخشی از اولویت استخدام در فراخوان‌های استخدام آنان اختصاص پیدا می‌کند.

عصارزادگان اظهار کرد: با توجه به مجاورت مبارکه با رودخانه زاینده‌رود کشاورزی و صنعت در این شهرستان از رونق و پویایی خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به آتش زدن کاه و کلش باقیمانده توسط کشاورزان گفت: تعداد کمی از کشاورزان در پایان فصل برداشت محصولات خود اقدام به این کار می‌کنند که موجب افزایش آلایندگی هوا و محیط‌زیست شهرستان می‌شود.

فرماندار مبارکه افزود: برخورد با افرادی که نسبت به آتش‌زدن باقیمانده کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی خود اقدام می‌کنند بر عهده شهرداری‌ها نیست و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید در راستای اجرای دستورالعمل و اختیارات و وظایف خود با جهاد کشاورزی، با این افراد برخورد قانونی انجام دهند.

کد خبر 381838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.