روابط گردشگری و علمی با کشور پاکستان توسعه می‌یابد

شهردار اصفهان گفت: با وزیر علوم پاکستان گفت و گوهای بسیار خوبی شد و این مقام عالی رتبه کشور پاکستان، اصفهان را شهری زیبا و مناسب برای توسعه روابط گردشگری و علمی با کشورش عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار با " فواد حسین"، وزیر علوم کشور پاکستان در جریان سفر به اصفهان با اشاره به گفت و گوهای صورت گرفته با وزیر علوم پاکستان، تصریح کرد: گفت و گوهایی در خصوص حوزه گردشگری انجام و قرار شد در خصوص طرح اصفهان ۲۰۲۰ و مباحث مربوط به گردشگری اقداماتی صورت بگیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری در خصوص تکنولوژی های نوین مانند شهر هوشمند، شهر خورشیدی و ... اقدامات خوبی آغاز کرده تا علاوه بر مصرف بهینه انرژی، استفاده از فناوری های روز را در دستور کار خود قرار دهد.    

وی با بیان اینکه از وزیر علوم پاکستان دعوت شد تا به همراه وزیر فرهنگ این کشور در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور یابند، ادامه داد: در خصوص تورهای گردشگری دانشجویی و حضور اساتید دانشگاه های پاکستان در اصفهان مذاکراتی انجام گرفت و مقرر شد این موضوع پیگیری شود.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: وزارت علوم ایران و پاکستان با همکاری دانشگاه و شهرداری اصفهان نتایج خوبی از این سفر کسب کنند.

مراودات علمی خود را با اصفهان گسترش می‌دهیم

"فواد حسین"، وزیر علوم پاکستان با بیان اینکه این نخستین سفرم به ایران و اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و ما علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) یک نهاد مهم برای پاکستان و ایران است و ما دوست داریم از طریق مکاتبات و مراودات علمی مناسبات و ارتباطات خود را گسترش دهیم. به عنوان مثال، جنگل های پاکستان دستخوش تخریب بسیار زیادی شده، اما طی پنج سال گذشته کشور پاکستان موفق شد پنج درصد از این جنگل ها را احیا کند. در خصوص روش های نوین آبیاری نیز اقدامات علمی زیادی در کشور پاکستان صورت گرفته است، معتقدیم با تمرکز بر روی تکنولوژی ها می توان گام های بلندی در استفاده بهینه از منابع برداشت و در این زمینه آماده دریافت و انتقال تجربه ها و همکاری با ایران و شهر اصفهان هستیم.

کد خبر 381836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.