۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
والدین "مریم" را بشناسند

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: والدین باید با بازی‌های مخربی مانند "مریم" آشنا شوند تا از تهدیدات احتمالی آن برای فرزندانشان جلوگیری کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازی جدید و مخرب "مریم" اظهار کرد: این بازی از بازی‌هایی است که ماهیت آنها شخصیت سازی منفی و ایجاد انحراف در رفتار است، این بازی حدود یک سال است که به بازار آمده است و برخی روی ترویج آن مانور می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازی "مریم" رفتارهای غلطی را ترویج می‌دهد، افزود: رفتاری که این بازی روی ذهن مخاطب نهادینه می‌کند یک رفتار افسرده ساز و روبه خشونت است، یعنی کاربر را مجاب می‌کند به یک جایی برود و یک رفتار خشونت آمیز انجام دهد درست مثل بازی "نهنگ آبی" که البته امروز بازی به نام نهنگ آبی نداریم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه افزایش استفاده از بازی "مریم" می‌تواند منجر به اتفاقات بدی در جامعه شود، تصریح کرد: توصیه موکد داریم که والدین این بازی‌ها را بشناسند و بر بازی‌هایی که فرزندان آنها انجام می‌دهند، نظارت داشته باشند، از نزدیک با فرزندان در تعامل باشند و بدانند آنها چه بازی‌هایی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در مبارزه با این بازی‌ها تصریح کرد: ما در طرح‌های عملیاتی برای  مقابله با بازی‌های رایانه‌ای سوء یا بازی‌هایی که منبع خارجی دارند و فعل و انفعالاتی در آن انجام می‌شود و رفتارسازی غلطی آموزش داده می‌شود، معمولا با همکاری مراجع قانونی عملیات حذف آن را پیگیری می‌کنیم و بازی "مریم" یکی از این بازی‌هاست.

کد خبر 381834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.