۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کاهش چشمگیر متکدیان اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و متکدیان، گفت: خوشبختانه با راه اندازی این مرکز در حال حاضر تعداد متکدیان در سطح شهر بسیار کاهش یافته است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ماموران رفع تخلفات شهری در راستای رعایت حقوق شهروندی فعالیت می‌کنند، اما مشکل بزرگ همراهی ضعیف مردم با نیروهای این مدیریت در برخورد قانونی با متکدیان، صنوف متخلف و دیگر مصادیق تضییع حقوق شهروندی است.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان به جای کمک به متکدی  ان، کمک‌های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر سطح شهر ارایه کنند به طور حتم به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، اما با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسایل و مشکلات در ارتباط با چرخه تکراری متکدیان مورد بررسی قرار گرفت و دور باطل جمع‌آوری متکدیان و بازگشت مجدد آنها به شهر پایان یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و متکدیان، افزود: خوشبختانه با راه اندازی این مرکز در حال حاضر تعداد متکدیان در سطح شهر بسیار کاهش یافته است.

محمدحسینی اظهار کرد: در حال حاضر از هر فردی که وارد مرکز میشود، انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری صورت می‌گیرد و در آینده این اطلاعات به اداره ثبت احوال و پلیس آگاهی لینک می‌شود تا افراد خلافکار شناسایی شوند؛  اگر فرد بار دیگر فعالیت داشته باشد و به مرکز منتقل و سابقه قبلی او محرز شود، به مراجع قضایی معرفی و در شعبه ۲۷ دادیاری تحت پیگیرد قضایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شعبه ۲۷ دادیاری بازپرسی تشکیل شده تا پرونده افرادی که در شهر اصفهان باندهای سازمان‌یافته هستند و از کودکان برای تکدی‌گری سوءاستفاده و از این راه کسب درآمد می‌کنند را بررسی و پیگیری‌های قضایی افراد جمع‌آوری شده تحت عنوان «مجرم» را انجام دهد تا دوباره امکان فعالیت نداشته باشند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری روزانه ۲۱۳ وظیفه را انجام می‌دهد، افزود: شاخص‌ترین اقدام ماموران این مدیریت که مردم مشاهده می کنند مربوط به مباحث کنترل ساخت و ساز، سد معبر، مشاغل مزاحم، خانه های ناایمن از طریق بند ۱۴، رسیدگی به محل‌های مخروبه از طریق ماده ۱۱۰ قانون، زمین‌های بایر رها شده و ... است.

کد خبر 381832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.