تبدیل زباله‌دان‌ها به قهوه‌خانه‌!

طراحان هلندی از زباله‌دان‌ها برای ایجاد ساختمان‌های کوچک با کاربردهای عمومی مختلف بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان هلندی با هدف کاهش ضایعات در کشور و تشویق سایر ایده‌پردازان در سراسر دنیا به استفاده مجدد از مواد زائد، اقدام به ایجاد ساختمان‌هایی کوچک با کاربردهای عمومی مختلف با استفاده از زباله‌دان‌ها در سراسر کشور کردند. استفاده از این زباله‌دان‌ها به عنوان ساختاری برای ایجاد ساختمان‌های کوچک در کشور هلند اقدامی نمادین و باارزش به شمارمی‌رود.

بازیافت‌کنندگان هلندی در سه منطقه مختلف در شهر اوترخت با همکاری ساکنان این شهر زباله‌دان‌ها را در اختیار ایده‌پردازان قرار دادند و سپس طراحان با دقت و ظرافت تمام این کانتینرها را به ساختمان‌هایی کیوسک‌مانند تبدیل کردند.

زباله‌دان‌ها پس از تغییر شکل Recykiosks نام گرفت و با توجه به مکانی که در آن مورد استفاده قرار می‌گرفت، دارای کارایی‌ها و اشکال متفاوتی بود. به عنوان مثال یکی از این کیوسک‌ها به عنوان قهوه‌خانه‌ای کوچک برای رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت. حمل Recykioskها نیز به راحتی امکان‌پذیر بود و از کامیون‌های حمل زباله‌دان‌ها برای جابجایی این کیوسک‌ها استفاده می‌شد.

ایده تبدیل زباله‌دان‌ها به کیوسک‌ها و قهوه‌خانه‌ها در شهر اوترخت هلند به عنوان یک الگوی واقعی برای ایجاد فضاهای عمومی و زیباسازی شهر با استفاده از مواد زائد در دیگر نقاط جهان عمل کرد. پس از آن بسیاری از طراحان در سراسر دنیا اقدام به ساخت فضاهایی عمومی با استفاده از مواد بازیافتی کردند و با این کار نه تنها به کاهش ضایعات کمک کردند بلکه در ارتقای اقتصاد شهر نیز نقش مهمی ایفا کردند.

کد خبر 381831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.