چرخ پروژه‌های مسکوتی شهر به حرکت درآمده است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان گفت: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف روند اجرای بعضی از پروژه‌ها به تاخیر افتاده بود که خوشبختانه در چرخه عملیات اجرایی وارد شده است.

شهرام رییسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌ به عنوان زیرمجموعه‌ای از شهرداری‌های کلانشهرها در دهه ۸۰ تعریف و اساسنامه آن توسط وزارت کشور تدوین و تهیه شد.

وی با بیان اینکه سازمان‌ سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌ها بستر خوبی برای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی است، افزود: اصفهان به‌عنوان یکی از کلانشهرهای پیشرو در زمینه جذب سرمایه‌گذاری عمومی با عقد نخستین قرارداد مشارکتی در سال ۸۵ موفق عمل کرده به طوری که در سال‌های پیک فعالیت ۲۱ قرارداد مشارکتی در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌ها در بحث ساخت‌وساز، صدور مجوزها و نظارت برفرایند انجام کار است، حدود ۸۰ درصد قراردهای مشارکتی منعقد شده توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری در حوزه ساخت‌وساز بوده، البته شاید اثر این موضوع برای عموم چندان ملموس نباشد، اما بودجه بسیاری از آزادسازی‌ها و پروژه‌های عمرانی، از محل همین مشارکت‌ها تامین شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پروژه‌هایی را در بخش فرهنگی، تفریحی و ورزشی دنبال شده که با وجود کوچک بودن، اما در تامین رفاه و آسایش شهروندان اثرگذار بوده است، افزود: باید ضمن شناسایی پروژه‌های سودآور، برای پروژه‌های دیگر نیز جذابیتی ایجاد کرد تا بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری و مشارکت در آن داشته باشد.

رییسی با اشاره به دیدگاه شهرداری اصفهان درخصوص پروژههای مشارکتی در بخش‌های فرهنگی و ورزشی، اظهار کرد: بخشی از این پروژهها شامل طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز و دسته‌ای نیز تکمیل و تجهیز اماکن است، همچون سالن تئاتری که توسط بخش خصوصی تجهیز و تبدیل به یک سینما در منطقه ۱۵ اصفهان شد.

وی تاکید کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های که مربوط به حوزه فرهنگی و ورزشی  است اثرگذاری خوبی دارد و موجب اعتماد مردم به مدیریت شهری می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های مسکوت مانده در شهر، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف روند اجرای بعضی از پروژه‌ها به تاخیر افتاده بود که خوشبختانه در چرخه عملیات اجرایی وارد شده است.

کد خبر 381820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.