بهره‎برداری آزمایشی از دو خط جدید پردازش پسماند تا آبان‌‎ماه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: دو خط جدید ۲۵۰ تنی با بهره از تکنولوژی روز دنیا برای پردازش پسماند با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حال احداث است و آبان ماه سال جاری در مدار بهره‌برداری آزمایشی قرار می‌گیرد. 

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی احداث دو خط جدید پردازش پسماند تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه دو پروژه در کارخانه کود آلی در حال انجام است، افزود: یکی از این پروژه‌ها ایجاد لاگون‌های تبخیری شیرابه است تا شیرابه پسماندها در زمین نفوذ نکند و دومین پروژه احداث دو خط جدید پردازش است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از دیگر پروژه‌های این سازمان را ساخت دو دستگاه خود دریافت پسماند توسط یک شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: با تست‌های آزمایشی این دو دستگاه و با ساخت تعدادی دیگر تا اواخر امسال، تلاش خواهد شد در مکان مناسبی همچون محور چهارباغ و میدان امام(ره) نصب شود؛ این دستگاه‌ها قادر به دریافت قوطی‌های "پت‌کن" است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی اولیه ایستگاه هوشمند جمع‌آوری پسماند در محور چهارباغ نیز در حال انجام است تا شهروندان در هر ساعت از شبانه روز بتوانند پسماند خشک تفکیک شده را تحویل داده و اصفهان کارت خود را شارژ کنند.

دهنوی با اشاره به پروژه‌های سال گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: توزیع جعبه‌های ایمن را یکی از اقدامات مهم برشمرد که در این فرایند ۳۳۰ هزار جعبه در بین دانش‌آموزان توزیع شد و بیش از ۸۰ درصد خانواده‌های اصفهانی این جعبه‌ها را دریافت کردند.

وی آموزش متصدیان ایستگاه‌های ثابت دریافت پسماند را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: در سال جاری نرخ خرید پسماند از در منازل کیلویی ۲۰۰ تومان و در ایستگاه‌های پسماند کیلویی ۳۰۰ تومان تعیین شده است تا شهروندان رغبت بیشتری برای مراجعه به ایستگاه‌های ثابت پسماند داشته باشند؛ البته کیفیت و تنوع اقلام و هدایا تغییر پیدا کرده و این در حالی است که این رقم در صورت شارژ اصفهان کارت ۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای دفن پسماند پزشکی در اصفهان لندفیل بهداشتی پزشکی در حال طراحی است و قرارداد آن با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده تا بتوانیم پایان امسال عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه این سازمان ۱۰۰ نفر نیرو دارد، افزود: در شهر اصفهان تعداد ۴۰۰ نفر نیرو در جمع آوری پسماند خشک از سطح شهر همکاری می‌کنند.

دهنوی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین یک هزار تن پسماند خانگی در شهر اصفهان تولید و با همکاری پیمانکاران در کارخانه کود آلی که قدمتی ۳۰ ساله دارد، جمع‌آوری و پردازش می‌شود، تصریح کرد: ۶۰ درصد این پسماند موادغذایی است که از آن کمپوست تولید می‌شود، ۴۰ درصد پسماندها نیز اقلامی همچون نایلون‌هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهروندان حدود پنج درصد پسماندها را تفکیک می‌کنند در حالی که نرمال بین المللی بیش از ۲۰ درصد است که انتظار می رود شهروندان برای رسیدن به این میزان همکاری کنند.

کد خبر 381809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.