مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون دانست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها را مغایر با قانون شناخته و لاریجانی ضمن لغو، قوه مجریه را موظف کرده که مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه نهاد قانون گذاری در مورد افزایش حقوق کارکنان ارائه کند.

به گزارش ایمنا،  حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام این خبر که مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت، اظهار کرد: باتوجه به بررسی های به عمل آمده در مورد عملکرد دولت در خصوص افزایش حقوق ها براساس جزء "ی" بند "الف" تبصره ۱۲، دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه قوه مجریه اعمال کرده نیست، لذا عملکرد دولت مغایر با قانون مجلس شناخته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: بند ۱۵۸ که بدون طرح در صحن علنی مجلس به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده است نیز  موضوعیت نداشته  و نمی تواند متن قانون را تغییر دهد.

رییس مجلس دولت را موظف کرد که مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق ارائه کند

وی با بیان اینکه مصوبه ای که دولت براساس آن عمل کرده منطبق بر بند "ی" تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۸ نیست، ادامه داد: رییس مجلس مصوبه  دولت را منطبق بر بند "ی" مصوبه نهاد قانون گذاری تشخیص نداده  و  آن را لغو کرده است.

حاجی بابایی تاکید کرد: دکتر لاریجانی ضمن لغو مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق های سال ۹۸،   قوه مجریه را موظف کرده است که مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل وبازنشستگان کشوری و لشکری ارائه کند.

اصلاح مصوبه دولت برای افزایش حقوق ها در اسرع وقت به مجلس اعلام شود

وی افزود: منتظریم تا اصلاح مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها براساس افزایش ۴۰۰ هزار تومان و تا ۱۰ درصد برای کلیه حقوق بگیران کشوری و لشکری در اسرع وقت به مجلس اعلام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص شاغلان اعمال همسان سازی حقوق برای همه بازنشستگان کشوری و لشکری براساس عدالت مورد انتظار است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 381803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.