شهرداری جای برخورد سلبی؛ دستفروشان را ساماندهی کند

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس از بررسی پدیده دستفروشی در متروها در این فراکسیون خبر داد و گفت: با ساماندهی دستفروشان از فعالیت دستفروشان غیرواقعی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، صدیف بدری در واکنش به اظهارات پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر اینکه در صورت مشاهده فعالیت دستفروش‌ها در مترو، رئیس ایستگاه‌ها برکنار و با آن‌ها برخورد می‌شود، اظهار کرد: دستفروشان مترو باید ساماندهی شوند و نباید با آن‌ها چکشی و پلیسی برخورد شود بلکه به جای چنین اقداماتی باید ساماندهی و اختصاص فضاهای مناسبی برای تامین معیشت آن‌ها در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد؛ البته به طور مداوم چنین اظهاراتی مطرح می‌شود و مشخص نیست عملیاتی شود یا خیر.

بررسی پدیده دستفروشی در فراکسیون مدیریت شهری مجلس

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی از بررسی پدیده دستفروشی در فراکسیون مدیریت شهری مجلس خبر داد و افزود: اغلب دستفروشان مترو زنان سرپرست خانوار هستند که برای تامین معیشت و از سر فقر و نداری به دستفروشی روی آورده‌اند؛ بنابراین جلوگیری از فعالیت آن‌ها منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اقتصاد مریض و بیمار، علت افزایش تعداد دستفروشان سطح شهر و مترو

وی اقتصاد مریض و بیمار کشور را علت افزایش تعداد دستفروشان سطح شهر و مترو دانست و تصریح کرد: این قشر به دلیل نبود اشتغال مناسب و شرایط نامناسب اقتصادی و گرانی به دستفروشی روی آورده‌اند.

بدری با تاکید بر اینکه دستفروشان از سرنیاز دستفروشی می‌کنند نه شکم‌سیری، اضافه کرد: وقتی دولت نتوانسته عملکرد مناسبی در زمینه اشتغال پایدار و مناسب داشته باشد باید شاهد افزایش مشاغل غیررسمی و دستفروشی باشیم؛ برای کاهش اشتغال غیررسمی دستگاه‌های اجرایی باید فکری اساسی برای بهبود اشتغال داشته باشند.

با ساماندهی دستفروشان، دست فروشان واقعی از غیرواقعی تشخیص داده می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نه تنها در پایتخت بلکه در تمامی استان‌ها شاهد افزایش تعداد دستفروشان هستیم، ادامه داد: به دلیل تردد بالا در مترو تعداد دستفروشان روز به روز در حال افزایش است و باید سریع‌تر برای ساماندهی آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 381789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.