تب کریمه کنگو یک قربانی گرفت/ شکفتن نایاب ترین گل جهان در رودسر

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای بازداشت زوج زورگیر تا شیوع دوباره تب کریمه کنگو، اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد و شکفتن نایاب ترین گل جهان در رودسر می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردی که با طعمه قرار دادن همسرش برای رانندگان خودروهای سواری اقدام به زورگیری از بیش از ۲۵ راننده کرده بود، دستگیر شد.

 اوایل اردیبهشت ماه امسال درپی تماس تلفنی مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد در جریان وقوع یک فقره زورگیری و سرقت از سوی دو مرد و یک زن قرار گرفته و برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شدند.

با حضور مأموران در محل و ثبت شکایت، با دستور مقام قضائی رسیدگی به پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و درپی آن شاکی که مردی ۳۵ ساله بود، در اظهارات خود به کارآگاهان، گفت: در ساعت ۱۷:۳۰ روز سوم اردیبهشت ماه در محدوده بزرگراه ستاری با خودروی سواری‌ام در حال حرکت بودم که یک خانم جوان را به عنوان مسافر به مقصد یوسف آباد سوار کردم. در بین راه سر صحبت میان ما باز شد تا اینکه زن جوان پیشنهاد دوستی به من داد و من هم پذیرفتم. در همین هنگام، ناگهان راننده یک دستگاه خودروی سواری که یک نفر هم سرنشین داشت، جلوی خودروی مرا گرفت و با سلاح سرد به سمت من حمله ور شد و فریاد میزد که با زن من چیکار داری. این افراد با جوسازی که ایجاد کرده بودند کلیه اموال من را سرقت کرده و متواری شدند.

رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه هنگام تحقیقات مقدماتی پرونده‌های مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد که در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه سرقت و پایش‌های اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه زوج زورگیر را در جنوب تهران شناسایی کنند.

با شناسایی مخفیگاه این افراد تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم برای دستگیری متهمان با هماهنگی مقام قضائی به مخفیگاه آنان اعزام شده و مدتی مخفیگاه زوج زورگیر را تحت مراقبت قرار دادند تا اینکه موفق شدند در پنجم تیر ماه امسال، هر دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه سوم منتقل کنند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: این زن و شوهر در بازجویی‌های انجام شده به ۲۵ فقره سرقت با همکاری هم دستشان اعتراف کردند. متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که بیشتر سوژه‌های سرقت را از بین رانندگان جوان مرد انتخاب و با طعمه قراردادن همسرش اقدام به زورگیری یا سرقت از رانندگان کرده‌اند.

تب کریمه کنگو در اردبیل یک قربانی گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه در سطح استان ۴ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است، افزود: پس از انجام آزمایش‌های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت بود.

وی گفت: از این دو نفر یک نفر بر اثر عوارض ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد اما نفر دوم با توجه به مراجعه به موقع تحت درمان قرار دارد و تلاش می‌شود تا اقدامات درمانی این فرد منجر به رفع خطر این بیماری شود.

اجرای طرح رتبه بندی معلمان ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: اگر قرار به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان باشد، به ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

مهدی بهلولی افزود: اختلاف نظرها و قول‌ها و نقدهایی که به بحث رتبه‌بندی معلمان وارد شده است، تازگی ندارد و چند سالی است که در محافل مختلف از سوی مسئولان، نمایندگان مجلس و اعضای دولت مطرح می‌شود.

وی گفت: مدام بحث اجرایی شدن این طرح مطرح می‌شود اما چگونگی اجرای آن مشخص نیست، زیرا اگر قرار باشد این رتبه‌بندی اجرا شود، نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه دارد.

شکفتن نادرترین‌ترین گل جهان در رودسر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: به علت کوهستانی بودن، بارش برف و سرمای نابهنگام بهار این گل در اشکورات رودسر دیرتر از منطقه ییلاقی داماش رودبار شکوفا می‌شود.

 علی محمدپور با اشاره به اینکه رویش سوسن چلچراغ از ۴ سال پیش در ۵ هکتار از منطقه ونستان اشکورات بخش رحیم آباد رودسر به صورت پراکنده مشاهده شد، گفت: امسال نیز سوسن چلچراغ در منطقه ونستان در ارتفاع ۲۱۰۰ تا ۲۳۰۰ متری روییده است.

وی با اشاره به اینکه گل سوسن چلچراغ یک ماه پیش در رویشگاه‌های دیگر استان شکوفا شد، افزود: به علت کوهستانی بودن، بارش برف و سرمای نابهنگام بهار این گل در اشکورات رودسر دیرتر از منطقه ییلاقی داماش رودبار شکوفا می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه سوسن چلچراغ گلی از تیره لیلیوم است، ادامه داد: پیش از این منطقه ییلاقی داماش عمارلوی رودبار و لنکران جمهوری آذربایجان تنها رویشگاه سوسن چلچراغ در جهان بود اما در چند سال اخیر رویش این گل در روستای ونستان رودسر، شاه شهیدان رودبار و کهنه ماسوله نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۴ لدربوری، گیاه شناس فرانسوی، سوسن چلچراغ را در طبیعت داماش گیلان کشف کرد، تصریح کرد: این گل در سال ۱۳۵۵ به شماره ۷۱ در فهرست آثار طبیعی و ملی به ثبت رسید.

۸ کشته و زخمی در شاخ به شاخ دو پراید

 معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: عصر یکشنبه در برخورد رخ به رخ دو دستگاه سواری پراید چهار نفر از هموطنانمان کشته و چهار نفر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

سرهنگ حسین بشری با اعلام مطلب فوق افزود: ساعت ۱۷ بعداز ظهر یکشنبه ۱۶ تیرماه در نزدیکی سه راهی پایگاه هوایی شهید نوژه دو دستگاه خودرو پراید با یکدیگر برخورد کردند که سه نفر از سرنشینان این خودروها در دم و یک نفر دیگر در حین انتقال با آمبولانس به مراکز درمانی جان باخت. سه نفر از جان باختگان مرد و یک نفر زن است.

سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه عامل اصلی این حادثه تلخ عنوان شد.

شرط رسمی شدن اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها از سال ۹۸

وزیر علوم از الزام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای حضور شش ماهه در مراکز صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه این وزارتخانه تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که از سال ۹۸ به صورت پیمانی به استخدام این مراکز در می‌آیند، برای تبدیل وضعیت به قرارداد رسمی موظف هستند به مدت حداقل ۶ ماه در قالب فرصت مطالعاتی در مراکز صنعتی حضور یابند و در این مدت نیز وزارت علوم حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد.

آماده‌باشِ نیروهای وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده خوزستان

معاون کل وزارت بهداشت از آماده‌باشِ نیروهای این وزارتخانه در مناطق زلزله‌زده خوزستان خبر داد.

ایرج حریرچی در ارتباط با تمهیدات وزارت بهداشت برای زلزله امروز خوزستان گفت: وزارت بهداشت سریعا برای نیروها مستقر آماده باش در مناطق آ اعلام کرده است. ستاد بحران در استان تشکیل شده است. مسئولان ما و هلال احمر هم به منطقه رفته‌اند و در حال ارزیابی هستند.

وی افزود: اقدامات طبق پروتکل در حال انجام است. مدت زمین لرزه طولانی بوده است، فعلا مجروحان در حد سرپایی و سطحی هستند. لازم است تا به مناطق روستائی برویم و بررسی لازم را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: جراحت‌های خیلی شدید هنوز گزارش نشده ‌است، اما هنوز ارزیابی از روستاها بطور کامل انجام نشده است.

نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۸ اعلام شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ امروز دوشنبه به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۳ داوطلب معادل ۹۰.۰۸ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. از حدود ۵۵۳ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر مجاز به انتخاب در ۲ رشته هستند.

انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از روز چهارشنبه ۱۹ تیر تا روز یکشنبه ۲۳ تیر انجام می‌شود.

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دانشگاه‌ها به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

کد خبر 381783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.