۱۷۰۰ پایگاه اوقات فراغت در اصفهان دایر می‌شود

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار دانش آموز جذب پایگاه های اوقات فراغت تابستانه آموزش و پرورش شدند و تلاش آموزش و پرورش بر این است که امسال با برنامه ریزی های به عمل آمده این رقم به ۳۵ درصد برسد.

مرتضی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شعار امسال اوقات فراغت دانش آموزان درطرح تابستانه آموزش و پرورش اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۶۷۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان برای دانش آموزان فعال بود و امسال پیش بینی می‌شود که این رقم به هزار و ۷۰۰ پایگاه برسد،"اوقات فراغت با نشاط در فعالیت‌های تابستان" شعار امسال اوقات فراغت دانش آموزان در کشور بوده است.

وی با تاکید به شعار استانی غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در اصفهان گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری شعار استانی "رونق تولید با مهارت دانش آموزان برای فراغت" تعیین شده است، برنامه‌ریزی‌ها برای تابستان به وسیله ستاد اوقات فراغت از فروردین ماه شروع شد و همه دستگاه‌ها خارج از آموزش و پرورش هم می توانند در این برنامه مشارکت کنند و با دعوت ادارات داخلی آموزش وپرورش و ابلاغ سیاست‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده و شیوه نامه این برنامه نیزارسال شده است.

شکری تصریح کرد: مراکزی که می توانند در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به سازمان آموزش و پرورش کمک کنند اردوگاه های دانش آموزی، کانون های ورزشی، سالن های ورزشی پژوهش سراهای های دانش آموزی، دارالقران ها، پایگاههای اوقات فراغت در سطح مدارس هستند.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی هماهنگی فعالیت های کانون مساجد و اردوهای جهادی و طرح هجرت را برعهده دارد، گفت:  علاوه بر این تعداد ۸۷ مورد از کانون های فرهنگی وتربیتی استان در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استان را مساعدت می کنند.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش پرورش استان اصفهان گفت: سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و جمعیت هلال احمر شاخه دانش آموزان در جلسات آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان حضور داشتند و طی هماهنگی ها بعمل آمده سعی بر این بوده تا با کنار هم بودن سیاست ها بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان را با کیفیت خاصی انجام دهند.

شکری با اشاره به محورهای اصلی این آموزشها اظهار کرد: در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان  با محورهایی در زمینه علمی، ورزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری اردویی و جهادی است. همچنین بحث کمک های اولیه تخصصی هلال احمر و طرح های اتحادیه انجمن اسلامی و طرح های معرفتی بسیج دانش آموزی در بخش اردویی و طرح هجرت سه نیز انجام می شود.

فعالیت کانون ها در مباحث فرهنگی و هنری

وی با بیان اینکه کانون ها بیشتر در مباحث فرهنگی و هنری فعال هستند، افزود: در مدارس تاکید شده که پایگاه اوقات فراغت بیشتر در حوزه غیر درسی باشد بجز پایگاههایی که حالت جبرانی برای دانش آموزان تجدیدی دارد یا آنهایی که مشکلات خاص درسی دارند و بحث کنکور برای بچه های متوسطه دوم بوده که مدارس حالت پانسیون برای درسهای کنکور آنها را دارد.  

وی ادامه داد: در بخش ورزشی تمام رشته های ورزشی را پوشش می دهیم. در زمینه قرآنی هم درمدارس و کانون ها و دارالقرآن ها  برنامه هایی وجود دارد و بحث هایی هم برای پوشش دانش آموزان با محور علمی در پژوهش سراهای دانش آموزی  است.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته ۲۵۰ هزار دانش آموز حدود ۳۲ درصد جذب پایگاه های اوقات فراغت تابستانه آموزش و پرورش شدند و تلاش آموزش و پرورش و همکاران فرهنگی بر این است امسال با برنامه ریزی های بعمل آمده این رقم به ۳۵ درصد برسد و این تعداد از دانش آموزان بتوانند وارد پایگاه های اوقات فراغت شوند.

وی با بیان اینکه گزارش های مستند حاکی از آن است که درهمه ۴۱  ناحیه و منطقه  آموزش و پرورش استان اصفهان ستاد اوقات فراغت در سطح منطقه با حضور ریاست اداره ها و در شورای آموزش وپرورش با حضور فرماندار انجام می گیرد، تصریح کرد: این فعالیت از اول تیرماه افتتاحیه ای در کانون امام خمینی استانی داشته است و  هر ناحیه و منطقه ای هم براساس امکانات موجود این برنامه ریزی را دارد و پیش بینی می شود که در طی هشت هفته و تا نیمه دوم شهریور اینکار زمان می برد.

 گزینش هشت ناحیه و منطقه به عنوان دستگاه برتر

شکری غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را وظیفه ذاتی فرهنگیان و نهاد تعلیم وتربیت دانست و بیان کرد: پتانسیل فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان در سازمان آموزش وپرورش است و همکاران فرهنگی با آمادگی اینکار را انجام می دهند و از سویی خانواده ها هم به این نهاد اعتماد دارند و دانش آموزان هم در این پایگاه ها به سهولت تردد می کنند.
وی با تاکید به ارزیابی آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای برنامه اوقات فراغت در سال گذشته، گفت: سال گذشته مطابق ارزیابی هایی که از سوی از دستگاه های نظارتی خارج از آموزش و پرورش با محوریت سازمان ورزش جوانان  و استانداری انجام شد  نهاد آموزش و پرورش در بخش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان دستگاه برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش پرورش استان اصفهان گفت:‌ نتایج سال گذشته و ارزیابی سازمان آموزش و پرورش با توجه به سه سطح برخوردار، نیمه برخوردار و محروم بودن مناطق نشان داد که درسه قطب حدود هشت ناحیه و منطقه به عنوان دستگاه برتر در بخش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان انتخاب شدند و مورد تجیل قرار گرفتند.

کد خبر 381771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.