زباله‌هایی که پاریس را زیباتر کرد

گروهی از معماران شهر پاریس با استفاده از لوح‌های فشرده بازیافتی زیبایی خیره‌کننده‌ای را به شهر بخشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از لوح‌های فشرده به خاطر هزینه کمی که در بر دارد در میان مردم بسیار رایج است با این حال این لوح‌ها خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهند و دور انداخته می‌شود. گروهی از معماران شهر پاریس فرانسه با جمع‌آوری بیش از ۶۵ هزار لوح فشرده بازیافتی اقدام به ساخت منظره‌ای عظیم و بسیار زیبا به نام "چشم‌انداز بازیافتی" در آفتابی‌ترین شهر جهان کردند.

به جرات می توان زیبایی و درخشش تپه‌های غلتان ساخته شده از لوح‌های فشرده در محوطه یکی از مراکز فرهنگی و قدیمی پایتخت فرانسه را با مفهوم کنتراست در هرم لوور مقایسه کرد. هرم لوور، یک هرم بزرگ شیشه ای است که در محوطه اصلی قصر لوور در پاریس قرار دارد و توسط سه هرم کوچکتر احاطه شده است.

اگرچه ایجاد چنین فضاهایی زیبا با استفاده از لوح‌های فشرده یک هنر معاصر و ارزشمند به شمار می‌رود اما عمر محصولی که زمانی مفید قلمداد می‌شد اما به راحتی دورانداختن یک تکه کاغذ کنار گذاشته می‌شود، ذهن معماران و طراحان آینده‌نگر را به خود مشغول کرده‌است.

طراحان "چشم‌انداز بازیافتی" سعی کردند نوآوری خود را در سراسر جهان گسترش دهند تا از این طریق سایر معماران جهان را به استفاده از چنین اشیایی، تا پایان عمر آن، تشویق کنند و نقش هنر را در جامعه گسترش دهند و در نهایت به افزایش خودآگاهی مردم نسبت به مسائل زیست‌محیطی از طریق فرهنگ کمک کنند.

پروژه "چشم‌انداز بازیافتی" بسیار شبیه به پدیده "سوپ پلاستیکی" در اقیانوس آرام بود، با این تفاوت که به جای ضایعات پلاستیکی در اقیانوس، پاریس اقیانوسی از مواد زائد پلاستیکی را به نمایش گذاشت. عمر چشم‌انداز بازیافتی در پایتخت پاریس بسیار کوتاه بود اما لوح‌های فشرده همچنان قابلیت بازیافت و استفاده مجدد داشت، به همین منظور طراحان و مسئولان شهر از این اشیا برای تولید محصولات جدید بهره بردند.

کد خبر 381768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.