بیشترین کتابخانه کشور در اصفهان قرار دارد

شهرضا_سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: بیشترین تعداد کتابخانه‌های کشور در این استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امیر هلاکویی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه تسهیل دسترسی مردم به کتابخانه از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه‌های کشور است، اظهار کرد: کتاب‌خوانی زیربنای توسعه فرهنگی و اجتماعی هر کشور است و سرمایه‌گذاری در این زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، عنوان کرد: به موجب این سند به ازای هر نفر باید چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود داشته باشد و این رقم در حال حاضر در استان شش دهم و در شهرضا هشت دهم به ازای هر نفر است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها باشند، یادآور شد: در حال حاضر سرانه استان در این زمینه سه درصد و سرانه شهرضا پنج درصد است. 

هلاکویی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتابخانه‌های کشور در استان اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ فضای کتابخانه‌ای باید هشت متر به ازای هر نفر باشد در حالی که این رقم اکنون در اصفهان ۲.۵ متر و در شهرضا چهار متر است.

وی از برگزاری جشنواره نذر اهدای کتاب در این استان از هفته آینده خبر داد و افزود: کتابخانه عمومی شهرضا در نهمین جشنواره رضوی عنوان نخست استان را کسب کرد.

کد خبر 381766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.