افزایش ۳.۵ برابری زکات در کاشان

کاشان_دبیر شورای زکات کاشان از افزایش ۳.۵ برابر پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان در سال‌های گذشته در پرداخت زکات پیشتاز بوده است، اظهار کرد: امسال هشت میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۴‌۹۹ هزار ریال زکات فطره در شهرستان جمع‌آوری شد که نسبت به سال قبل ۳.۵ برابر رشد داشته است.

وی عنوان کرد: برای جمع‌آوری زکات تعامل و همکاری بخشداری‌ها و دهیاران و نیروی انتظامی در برقراری امنیت صندوق‌ها لازم است که این همکاری در شهرستان انجام می‌شود.

دبیر شورای زکات شهرستان کاشان با بیان اینکه توجه به مستضعفان و ترویج انفاق و تشویق مردم به پرداخت زکات از مهمترین رسالت‌های دینی هر فرد است، تصریح کرد: ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار با لوگوی شورای زکات در مصلی‌های نمازجمعه، مساجد و مراکز نیکوکاری شهرستان برای دریافت زکات فطره مستقر بوده است.

حجت‌الاسلام سهراب‌زاده یادآور شد: در سالیان اخیر کشاورزان کاشانی نیز بیش از گذشته برای پرداخت زکات واجب و مستحب اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده برای ساخت خانه‌های عالم و نمازخانه مدرسه‌ها، مرمت و بازسازی مسجدها، تامین هزینه جهیزیه، درمان بیماران صعب العلاج، تأمین مسکن و هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت، اختصاص یافته است.

کد خبر 381760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.