ایستگاه بی‌نشاط براتیسلاوا، سرزنده شد

رنگ‌آمیزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای زنده‌کردن فضاهای مرده به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که دولت در براتیسلاوا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور اسلوواکی، اقدامات زیادی در خصوص بهبود وضعیت شهری انجام نمی‌دهد، در نتیجه طراحان با همکاری ساکنان این شهر تصمیم گرفتند به طور مستقیم در زیباسازی شهر مداخله کنند.

این افراد در یکی از اقدامات مهم خود، یکی ازایستگاه‌های اتوبوس براتیسلاوا را که قبلا مکانی بسیار بی نشاط بود، به فضایی بسیار سرزنده تبدیل کردند. طراحان و ساکنان براتیسلاوا در انجام پروژ "میدان سبز" به رنگ‌آمیزی فضایی با مساحت هزار متر مربع پرداختند.

ساکنان پایتخت اسلوواکی به طور پی‌درپی حس نارضایتی خود را نسبت به توقف در ایستگاه اتوبوسی با فضای نامناسب ابراز می‌کردند و حتی ویژگی‌های این ایستگاه اتوبوس بر رفتار و روحیه کاربران آن تاثیر مستقیم داشت و گاهی منجر به خشونت و نزاع بین آن‌ها می‌شد. همین امر باعث شد طراحان و معماران، با همکاری خود ساکنان منطقه، نسبت به تغییر آن فضا مداخله کنند وبا رنگ‌آمیزی ایستگاه اتوبوس، آن را به شکل میدان سبزی طراحی کنند.

طراحان برای رنگ‌آمیزی میدان از رنگ‌های استانداردی که برای خط‌کشی معابر استفاده می‌شود، بهره گرفتند. اگرچه تغییر فضای ایستگاه اتوبوس شهر براتیسلاوا به میدان سبز  پرشور هزینه زیادی در برنداشت اما تاثیرات زیادی به دنبال داشت که از مهم‌ترین آن می‌توان به آگاه‌سازی دولت و کارکنان مسئول اشاره کرد. بدون شک، انجام پروژه‌هایی نظیر "میدان سبز" در پایتخت اسلوواکی توسط مردم، باعث برانگیختن دولت نسبت به انجام اقداماتی در خصوص بالا بردن کیفیت زیرساخت‌های شهری خواهد شد.

کد خبر 381751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.